|
Problem att få igång datorn ordentligt
Hej gott folk
Behöver tips och råd från er kunniga användare på vad jag kan göra för att lösa mitt fall.
Igår inhandlade jag några komponenter för att uppgradera min dator lite.
Det jag köpte var bl a
SSD 128GB A-Data SATA3 2.5", MLC, SP900
Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP
Cooler Master Hyper 212 EVO CPU cooler AMD/Intel
Det jag har sedan tidigare är:
ASUS Radeon HD 5850 1GB GDDR5
2 x Samsung SpinPoint T166 320GB
Intel Core™ i5 Quad Processor i5-760 Quad Core, 2.80Ghz, Socket 1156, 8MB, 95W, Boxed w/fan
ASUS P7P55D-E, Socket-1156 ATX, P55, DDR3, 2xPCIe(2.0)x16, GbLAN, SATA 6Gb/s, USB 3.0
Jag började med koppla min minnen. Och det fungerade utan problem. Sedan bytte jag ut fläkten och kopplade ur mina gamla diskar. Kopplade in SSD disken för att installera operativsystem. Inga problem. Sedan kopplade jag in de andra diskarna igen samt överklockade i BIOS.
När jag väl gjorde det och startade så slutade grafikkortet att fungera. Allt startar, men får ingen bild. Fläkten på grafik kortet går igång på maxfart låter det som. Alla andra komponenter går också igång.
Jag har testat att byta ut några saker och starta utan diverse komponenter för att felsöka utan resultat. Testade ta ur lithium batteriet utan resultat. Även nollställa CMOS med jumpern utan reusltat. Lär väl inte vara nätagg då allt startar?
Kort och gott, alla komponenter i datorn startar, men jag får ingen bild. Mus och tangentbord lyser ej. Kanske måste ta ur alla komponenter och sedan ta ur batteriet?
Har ni något tips på vad det kan vara och hur jag kan göra för att lösa problemet?
Tack
//Carlos
|