|
Datorn startar, men inte skärmen...
Hej! På senaste tiden när jag startar min dator så uteblir ett väldigt specifikt "pip" som vanligtvis ljuder efter 3-4 sekunder från att jag har startat datorn. Resultatet av detta är att min skärm står i standby-läge och förblir svart, resten av datorn startar som den ska (troligtvist) alla fläktar etc är igång. Jag löser då vanligtvis det här problemet med att starta om min datorn genom att hålla in startknappen och upprepa uppstartningsfasen tills det fungerar som det ska, vilket brukar vara ungefär 30 gånger. Men när det väl fungerar, och jag hör "pipet" då fungerar allt som det ska och datorn startar. En sak som är annorlunda då är att jag måste välja vilka inställningar som datorn ska startas med, jag är inte helt säker men jag tror det står något i stil med "a new computer has been located, do you want to use the standard settings (f2) or something something something".
Jag försöker nu att hålla datorn på strömsparläge när jag inte använder den för att jag inte vågar stänga av den, vilket jag antar är ganska dåligt för datorn.
Någon som kan hjälpa mig?
|