Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Roger W
Lika bra vi frågar nu innan du köper på dig en massa prylar: vad är det som gör att grafikkortet inte funakr i nuvarande burken? Du behöver ju bara en pci-e x16 plats, och två valfria platser under för att grafikkortet ska få plats. (spelar ingen roll om de är pci eller pci-e)
Kan vara så att jag missuppfattat vad PCI och PCI-E står för. Trodde att alla PCI-E slot's var x16. Men men.
Trots att jag har monterat bort en av HDD ställnigarna från mitt nya chassi, så hamnar mitt grafikkort PRECIS på kanten till där DVD läsare m.m sitter.
Det andra problemet är att moderkortet är en del av en komplett dator som jag köpte, och därför fick jag ingen manual till den. Nu är jag inte super duktigt på att sätta ihop datorer, och utan relativt direkta direktioner vart alla frontpanels-sladdar och sådant ska sitta, så kommer jag inte klara det.
Så vad ett nytt moderkort skulle göra är att ge mig ännu en x16 slot som sitter längre ner på kortet där grafikkortet kan sitta och därför kommer att få plats i chassit OCH en manual så att jag kan koppla in allt rätt.