|
Ingen signal/bild
Då var det dags igen...
Beskriver problemet lite snabbt : Allt lyser som det ska, datorn startar allting snurrar, får dock ingen signal, märkte också att processor-fläkten beter sig konstigt i början av boot, den snurrar en sekund precis när man sätter på den, sen snurrar den typ 1 sekund igen efter 2 sekunder, och sedan efter typ 3 sekunder går den upp på 100% varv. Har prövat att fjanta mig med ram stickorna, köra ensamma osv... En annan konstig grej är att när inga ram stickor är i får jag 1 långt tjut och 2 korta som indikerar problem med grafikkortet, har dock inget grafikkort för tillfället, sitter på den integrerade grafik-kretsen på i5 2500k. Sedan när jag sätter i ram stickorna får jag ingen pip över huvudtaget, men processor fläkten beter sig lika konstigt.
Skulle det kunna vara felmonterad processor (har väldigt svårt o tro det men man vet aldrig)
Låter detta som moderkorts fel för er?
Kom igen nu Sweclockers
Senast redigerad av QQmore 2012-08-08 klockan 16:23.