Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Kalutti
Jag laddade ner memtest och det stod att jag hade något fel med mitt ram-minne och att jag borde byta ut det. Men jag har nyss köpt ett nytt ram-minne för att jag misstänkte att det var problemet men så var inte fallet för datorn fortsatte att krasha. Hursomhelst så läste jag vidare lite och det stod på mem-test att det kan vara moderkortet som kaosar och inte ram-minnet. Jag har trots allt tidigare haft 2x2gb ram-minne som jag nyss bytte ut mot 1x8gb ram-minne så det känns ganska otroligt att det är ram-minnet som verkligen är problemet.
Jag kan även lägga till att jag har provat att ta ut mitt ram-minne en stund för att sedan placera tillbaka det och då fungerar det mycket bättre tills efter ett tag då det börjar kaosa igen. Detta borde väl vara ett tecken på att det är moderkortet som kaosar, kanske sockan som ram-minnet ligger i eller liknande.
Vad tycker ni? borde jag köpa ett nytt moderkort?
Låter som att det är moderkortet som spökar ja, dock kan du testa att sänka klocken på RAM det kan vara den eller timings som strular med, måste inte vara något faktiskt fysiskt fel.