Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Quorthon
En Noctua eller Be Quiet luftkylare är ofta tystare än vätskekylare typ Corsair vid hård belastning..men standardkylaren brukar vara rätt kass tyvärr..Har min kvar i originalförpackning dock bara ifall nåt händer precis som du..så jag hade gett upp H80 även om man får CPU några grader svalare med den än med luftkylarna som jag nämnde..Dessutom så brukare luftkylarna ha lite längre livslängd..så i villket fall som helst så byt ut din originalkylare ASAP men fundera en gång till om du verkligen ska ha H80..
Citat:
Rosen70
Undervolta! Om du kör den i stock fart så kan du dra ner vcore till 1 skulle jag tro.
Citat:
Flostyle
Kan också vara så att kylaren inte blivit ditsatt ordentligt. Hursomhelst så skulle du ha tagit bort den gamla pastan då för mycket kylpasta försämrar värmeavledningen och man får därmed högre temperaturer.
Citat:
Curemylife
Du ska alltid byta ut kylpastan så fort du rör på kylaren.
Förutom det så skulle jag inte säga att det är helt orimliga temperaturer med stockkylaren men jag hoppas att du byter kylare snart igen

Tacksam för svaren. Det blir att kila iväg till Kjell o Company imorgon o köpa kylpasta, torka bort allt gammalt o lägga på nytt så får vi se, kan ju hända att även monteringen av fläkten var underkänd.
Fråga: 1. De har kylpastan
Arctic Silver 5 för 99:-, kommer det fungera bra? 2. Hur mycket ska jag lägga på, finns någon indikator på "sprutan", så jag vet när jag ska luta klämma mer?
Vet inte riktigt hur jag ska göra med H80. Den ger fina temps o är riktigt tyst när den fungerar (på lägsta fläktsnurr), blir nog att jag chansar på en runda till med CDON innan jag kommer se mig om efter en luftkylare. Vännen har en H80 o den är knäpptyst i hans system med i7 3770k 4,4GHz