Verktyg Visningsval
2012-08-09, 00:48   #1

GaMeR2K5

Medlem

Plats: Norrköping

Registrerad: okt 2005

.

Senast redigerad av GaMeR2K5 2012-09-03 klockan 17:55.
Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8 Pro
GaMeR2K5 är inte uppkopplad
2012-08-09, 01:00   #2

dales

Medlem

Plats: Västerås

Registrerad: dec 2003

Skicka in på garanti?
dales är inte uppkopplad
2012-08-09, 01:06   #3

ZaInT

Medlem

ZaInTs avatar

Plats: På snedden i Dirty South

Registrerad: dec 2001

Solklart måndagsex, bara att skicka in.
Sweclockers är inte en spelchatt eller en sökhjälp, det är ett diskussionsforum. Vi använder fullständiga meningar, vi tänker på stavning och interpunktion. Läs igenom ditt inlägg innan du postar det. Använd Google & Prisjakt innan du skapar en tråd.
Om du inte lägger mer än en minut på din fråga, förvänta dig inte att någon ska lägga mer än 30 sekunder på ett svar.
ZaInT är uppkopplad nu
2012-08-09, 01:07   #4

GaMeR2K5

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av dales Visa inlägg
Skicka in på garanti?
Garantitiden är väl bara ett år? Och jag har haft det här moderkortet mycket längre nu tyvärr. :/

EDIT: Läste nu på ASUS hemsida att det är 3 års garanti på moderkort inköpta efter 1:a November 1999. Men sedan så kan man också läsa "Warranty period may differ regionally, please check with your purchase point".

Så eftersom jag köpte kortet hos Alina här i stan förra året så får jag höra med dem imorgon.

Frågan är väl bara om garantin täcker sådant här?

Senast redigerad av GaMeR2K5 2012-08-09 klockan 01:16.
Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8 Pro
2012-08-09, 09:01   #5

Mempatch

Medlem

Mempatchs avatar

Registrerad: jul 2011

Enligt svensk lag så har du alltid 3 års reklamationsrätt. Skillnaden mellan garanti och reklamation är att det är du som måste påvisa att du själv inte orsakat felet när den skickas in på reklamation. Så om du nu inte har röjt satan med dammsugaren i chassit, kissat i det eller överklockat som en galning så ska det nog inte vara några problem att reklamera det.
Mempatch är inte uppkopplad
2012-08-09, 09:46   #6

GaMeR2K5

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Mempatch Visa inlägg
Enligt svensk lag så har du alltid 3 års reklamationsrätt. Skillnaden mellan garanti och reklamation är att det är du som måste påvisa att du själv inte orsakat felet när den skickas in på reklamation. Så om du nu inte har röjt satan med dammsugaren i chassit, kissat i det eller överklockat som en galning så ska det nog inte vara några problem att reklamera det.
Hehe... nej jag har faktiskt varit försiktig och gjort precis som man SKA göra med den här datorn. Är faktiskt första gången som jag varit duktig och använt ett ESD-armband. Lite ironiskt kan man ju tycka, då mina andra datorer aldrig drabbats av några problem trots flitig dammsugning... men men.

Problemet här är väl att jag knappast kan visa att jag INTE har orsakat felet? Jag kunde ju ha tappat en skruv i datorn... eller så t.ex. men nu är jag ju dock HELT säker på att detta inte är självförvållat.
2012-08-09, 10:06   #7

Mempatch

Medlem

Mempatchs avatar

Registrerad: jul 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5 Visa inlägg
Hehe... nej jag har faktiskt varit försiktig och gjort precis som man SKA göra med den här datorn. Är faktiskt första gången som jag varit duktig och använt ett ESD-armband. Lite ironiskt kan man ju tycka, då mina andra datorer aldrig drabbats av några problem trots flitig dammsugning... men men.

Problemet här är väl att jag knappast kan visa att jag INTE har orsakat felet? Jag kunde ju ha tappat en skruv i datorn... eller så t.ex. men nu är jag ju dock HELT säker på att detta inte är självförvållat.
Ne det är ju just det, du har ju bara ditt ord på att du inte orsakat det. Men oftast så brukar de inte vara något problem, har i alla fall inte var det för mig när jag reklamerat produkter. Dessutom vet säkert Asus vad det är som brukar gå sönder pga missbruk av produkten och vad som förmodligen beror på produktionsfel eller dåliga komponenter. Ta kontakt med butiken där du köpte kortet och säg som det är. Att datorn slutade fungera, började lukta bränt och att du ser ett bränt chip på kortet. De kommer förmodligen att hjälpa dig med hur du ska gå till väga. Tvivlar på att de få inställningarna du ändrat i BIOSen skulle göra någon skillnad, kortet ska ju inte brinna bara av att du sätter på VRM(?). Du säger ju själv att du inte har överklockat så...
Mempatch är inte uppkopplad
Senaste privatannonserna

Prylar säljes, köpes, bytes och skänkes

Sök jobb