Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Sheik Yerbouti
Men Kalle Svensson, 42, ska väll inte behöva städa sin dator 1 gång i veckan för att få garanti på sin dator
Detta är ett evigt hamster hjul som aldrig går att lösa.
När du köper ett hus är det ingen som förklarar för dig att du måste damsuga och städa hemma... det blir juh äckligt efter ett tag så det är "självklart"?
Bara för folk inte tittar in i sin dator så ser dom inte skiten..... då är det helt plöttsligt "okej". Att inte städa datorn.
Har jobbat på Fujitsu Siemens och reparerat hemdatorer. Ni skulle bara veta hur datorer man får in ser ut. Vanliga citat kunder drar när dom
lämnar in sin burk är:
"HDDn har börjat låta, jag _KAN_ det ljudet, tyiskt dåliga lager i hårddisken"
"Efter ca 2 år nu så hör man tydligt hur missljud från nätagget kommer... sist det lät så i en PC var det dåliga kondensationer i nätagget"
Bla bla bla... Listan kan göras evig lång. 20% av missljuds fel och en hel del med grafikkort osv har med dam att göra.
Jag kan också berätta att jag stått i luckan på El-Giganten när en tant hävda garanti på en bakmaskin. Den hade börjat ryka o lukta bränt förra veckan. Hon ville ha den lagad... Men hon tycket det var lämpligt att lämna in den med en 7 dagar gammal deg i rumstemperatur.... hon blev jätte förvånad när jag förklarar hur ingen reparations firma kan laga en sak som stinker surströmming och är en sanitär olägenhet.
Har jobbat på många service jobb och sätt ALLT. Folks äcklighet går inte att beskriva med ord.
Sen kanske TS är en renlig snubbe av sig.... men kan vara tvärt om.