Nytt i forumet
Senaste privatannonserna
Prylar säljes, köpes, bytes och skänkes
| 2012-08-18, 22:58 | #1 |
Bengan1337Medlem Registrerad: aug 2012 |
Datorn startar och sätts på i en oändlig loop
Tja, har lite problem med min dator. Köpte alla delar den 18:e, allt från webhallen. Monterade ihop den och när jag startar den så dör den efter 1 sekund, CPU_LED lampan lyser på moderkortet. Då bytte jag kylare från vattenkylning till intels medföljande CPU-kylare. Får samma problem förutom att jag nu får ett kort pip, och den dör nu efter ½ sekund. Har testat flytta på RAM-minnena till olika slots, ingen skillnad. Kopplade ur hårddisken, då fick jag inget pip. Har testat att flytta på grafikkortet till olika PCI-E platser. Problemet kvarstog. Har provat resetta CMOS, ingen skillnad.
Specs: ASUS P8P67 DELUXE Intel Core i7-3770k 3,50 GHZ ASUS GeForce GTX 560 Ti 1GB Corsair XMS 3 CMX8GX3M2A1600C9 2x4 GB Antec High Current Pro 850W Seagate HDD 1TB Corsair Hydro H80 (vattenkylning (togs dock bort för test)) Fractal Design Arc |
|
|
| 2012-08-19, 06:06 | #2 |
MultiManModerator Plats: Västernorrland Registrerad: dec 2005 |
Ett P67-kort lär behöva uppdaterad BIOS/UEFI för att stödja Ivy Bridge. Krävs äldre CPU för att uppdatera, eller byt till ex ett z77-kort med stöd direkt ur kartong.
Bortsett från detta så finns det de vanliga monteringsfelen såsom felplacerade moderkortsdistanser, skadade sockelpinnar eller RAM som inte sitter i ordentligt. Edit: 3207 krävs: http://www.asus.se/Motherboards/Inte...7_DELUXE/#CPUS |
|
|
| 2012-08-19, 06:23 | #3 |
iSw3deMedlem Plats: Eslöv Registrerad: nov 2011 |
Citat:
|
| 2012-08-19, 17:55 | #4 |
Bengan1337Medlem Registrerad: aug 2012 |
Lämnade in det på webhallen och hoppas på att dom ska uppdatera BIOS
|
|
|