Permalänk
Medlem

Får grå skärm ibland, hur fixa?

Tjena, ibland när jag spelar eller surfar, spelar ingen större roll, så kan skärmen bli grå ( kan fortfarande höra ljud, men efter ett tag crashar även ljudet och jag måste trycka på power knappen ). Vet inte riktigt vad det kan bero på, har en relativt ny dator (~ 3 mån) 7800 hd series, får även black och blue screen ibland, har senaste drivrutinerna.

Hjälp! :O, vad ska jag göra åt detta, är rätt ny med amd, är det vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mibz:

Tjena, ibland när jag spelar eller surfar, spelar ingen större roll, så kan skärmen bli grå ( kan fortfarande höra ljud, men efter ett tag crashar även ljudet och jag måste trycka på power knappen ). Vet inte riktigt vad det kan bero på, har en relativt ny dator (~ 3 mån) 7800 hd series, får även black och blue screen ibland, har senaste drivrutinerna.

Hjälp! :O, vad ska jag göra åt detta, är rätt ny med amd, är det vanligt?

Testa med ett annat grafikkort?

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

-_- tänker ju inte byta ut det

Permalänk

Om du har garanti kvar så lämna tillbaka det.

Permalänk
Medlem

Låter ju som att det är något fel på grafikkortet. Alternativt att grafikdrivrutinerna kraschar, men då skall de starta upp sig själva per automatik efteråt (AMD:s gör det iallafall och du har ju ha ett AMD-kort). Skadar ju inte dock att rensa alla drivisar och sedan ta hem dem med AMD:s "Driver autodetect".

Edit: Vad gäller frågan om det är vanligt så gäller nog fenomenet "Måndagsexemplar" samma för de flesta

Visa signatur

Rolig signatur

Permalänk
Medlem

temperaturer på grafikkort och cpu ?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb