Löst/Startar, men ingen bild på skärm

Permalänk
Medlem

Löst/Startar, men ingen bild på skärm

Tjo,

Ett litet irreterade problem har dykt upp den senaste tiden.

Vid coldboot så så får jag ikke bild på skärmen, jag ser att datorn bootar då mus och tangentbord lyser upp.
Men måste starta om datorn kanske 3-5 ggr via strömknappen för att få bild.

Kan det vara klocken som spökar? När jag väl är uppstartad så fungerar datorn som en dröm.

2 timmars BF4 ger inte över 67 grader på CPU

//Rickie

Visa signatur

Born too late to explore the earth, born too early to explore the stars, born just in time to see AMD rise back to rule the world.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rickie:

Tjo,

Ett litet irreterade problem har dykt upp den senaste tiden.

Vid coldboot så så får jag ikke bild på skärmen, jag ser att datorn bootar då mus och tangentbord lyser upp.
Men måste starta om datorn kanske 3-5 ggr via strömknappen för att få bild.

Kan det vara klocken som spökar? När jag väl är uppstartad så fungerar datorn som en dröm.

2 timmars BF4 ger inte över 67 grader på CPU

//Rickie

EDIT, testade runt igår. När jag väl kommit så längt att datorn bootar normalt, Då kan jag köra restart hur många gånger som helst utan att det är några problem.

Well well, har testat att ta bort OC nu, så får vi som det är det som är problemet. Återkommer

Visa signatur

Born too late to explore the earth, born too early to explore the stars, born just in time to see AMD rise back to rule the world.

Permalänk

kan va så enkelt att de är glapp mellan grafikkort o pci-e sloten, mitt blir så ibland med, men de brukar gå igång ingen efter att ja tagit ut grafikkortet o satt in det igen

Permalänk
Medlem

Det låter som att processorn har svårt att komma igång när den är kall. Jag hade samma problem när jag undervoltade min 965a. Om du höjer processorns spänning en gnutta borde problemet försvinna.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Update på denna. Ifall fler upplever samma problem. Uppdaterade bios till senaste för ca 1 månad sedan. Sedan dess inga problem alls med detta.

Visa signatur

Born too late to explore the earth, born too early to explore the stars, born just in time to see AMD rise back to rule the world.