Permalänk
Medlem

Datorn kraschar väldigt ofta

Hela skärmen blir svart, datorn är fortfarande igång och jag måste köra de dödsfarliga tricket att hålla inne på/av knappen tills datorn stängs av och sen sätta på den igen. Några vanliga saker jag borde kolla upp? Vad hade ni gjort? Ibland så stänger den inte av sig, det blir svart en liten stund sen kommer allt tillbaks och får meddelandet ovanför som ni ser i bilden.

Hjälp, vore evigt tacksam!

Permalänk
Medlem

Överklockat grafikkort? Brukar bli så om jag klockar för mycket.
Installera om grafikkorts drivrutiner?

Visa signatur

MAIN: AMD Ryzen 1700x@4GHz | ASUS PRIME B350-PLUS | Corsair 16GB | Gainward GTX 1070 | Qnix QX2710 115Hz
SRV1-4: 2x Intel Xeon E5-2660 | 16GB ECC | CentOS 7
SRV5: 2x Intel Xeon E5620 | 240GB ECC | CentOS 7

"I can show you a real Tunnel Snake, Amata."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windisch:

Överklockat grafikkort? Brukar bli så om jag klockar för mycket.
Installera om grafikkorts drivrutiner?

Ingenting är överklockat. Jag kan testa och installera om grafikkorts drivrutiner!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Deertier:

Ingenting är överklockat. Jag kan testa och installera om grafikkorts drivrutiner!

Kan vara en korrupt installation. Provat att installera om drivrutinerna? Om du gjort det.. Prova en tidigare drivrutin.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deertier:

Ingenting är överklockat. Jag kan testa och installera om grafikkorts drivrutiner!

Dom drivrutinerna var bland dom som krånglade, testa att ladda ner dom senaste och installera.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Deertier:

Ingenting är överklockat. Jag kan testa och installera om grafikkorts drivrutiner!

Vad är det för grafikkort då? Kan ju vara så att det är ett kort som är överklockat från fabrik som nu är lite instabilt.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mac83:

Dom drivrutinerna var bland dom som krånglade, testa att ladda ner dom senaste och installera.

Jovars nog minns man 320.78, jag fick TS fel 24/7 tills jag bytte, numera kör man rött.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deertier:

Ingenting är överklockat. Jag kan testa och installera om grafikkorts drivrutiner!

Vid många fel i Windows så måste man först avinstallera det man misstänker/har problem med och ta bort kvarlämnade mappar om det finns. Annars kan orsaken bli kvar om man bara uppdaterar/installerar ovanpå den nuvarande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

Vid många fel i Windows så måste man först avinstallera det man misstänker/har problem med och ta bort kvarlämnade mappar om det finns. Annars kan orsaken bli kvar om man bara uppdaterar/installerar ovanpå den nuvarande.

Jag har uppdaterat nu, vi får se vad som händer!