Permalänk
Avstängd

Dålig fps på CSGO - bra dator.

Hej! Jag har nyss fått en ny dator... MEN det laggar när jag spelar CSGO... datorn lär egentligen klara max inställningar men fps'n är nere på 20..
kör dessa inställningar atm: Widescreen 16:9
upplösning 1920-1080
Visningsläge: fullscreen

ADVANCED VIDEO OPTIONS
Global skuggkvalitet: Medel
Detaljnivå för modeller/textur: Medium
Detaljnivå för effekter: Medium
Shader-detaljnivå: Medium
Flerkärning rendering: Aktiverad
Multistampling: Inget
Texturfilteringsläge: Bilinjär
FXAA Anti-alasing: Inaktiverad
Vänta på vertikal synking: Inaktiverad.
Rörelseoskärpa: Inaktiverad

Men ändå har jag runt 40-60 FPS...

Hur gör jag för att fixa detta? Det är så i andra spel också..

SPECS: RADEON r9 290, Intel Core i7 4790K 4GHz, 8MB.

Permalänk

radera CCC och tanka ner nya drivisar till grafikkortet. måste vara något strul där.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kalleteodor:

radera CCC och tanka ner nya drivisar till grafikkortet. måste vara något strul där.

Fick dock datorn för ca. 5 timmar sedan och INET har monterat och installerat drivrutinerna så det lär ju inte vara något knas med dem...

Permalänk
Medlem

Verkar som att du använder iGPUn. Koppla skärmen till grafikkortet.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LemonIllusion:

Verkar som att du använder iGPUn. Koppla skärmen till grafikkortet.

Är riktigt okunnig inom detta... hur kopplar man skärmen till grafikkortet? ;_; använder en DVI kabel (144hz skärm)

Finns två uttag för DVI kabeln i datorn, en som sitter uppe och en längre ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xerdoin:

Är riktigt okunnig inom detta... hur kopplar man skärmen till grafikkortet? ;_; använder en DVI kabel (144hz skärm)

Finns två uttag för DVI kabeln i datorn, en som sitter uppe och en längre ner.

Du ska använda utgångarna som är horisontella. De tillhör grafikkortet. De vertikala som sitter bland alla USB-portar och sådant kommer från processorns grafikkrets som är mycket mycket klenare.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xerdoin:

Är riktigt okunnig inom detta... hur kopplar man skärmen till grafikkortet? ;_; använder en DVI kabel (144hz skärm)

Finns två uttag för DVI kabeln i datorn, en som sitter uppe och en längre ner.

Du ska sätta in den längre ner där grafikkortet är.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av n_strand:

Du ska sätta in den längre ner där grafikkortet är.

Skrivet av LemonIllusion:

Du ska använda utgångarna som är horisontella. De tillhör grafikkortet. De vertikala som sitter bland alla USB-portar och sådant kommer från processorns grafikkrets som är mycket mycket klenare.

Hade den där uppe

Dold text

hehe... Ska pröva att sätta den där nere! återkommer om 5 minuter för att se om det fungerar!

Permalänk
Avstängd

Ni är mina hjältar!!!! kör på max inställningar nu och den är på 60FPS konstant Borde jag kunna ha högre? Vill gärna maxa 144hz skärmen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xerdoin:

Ni är mina hjältar!!!! kör på max inställningar nu och den är på 60FPS konstant Borde jag kunna ha högre? Vill gärna maxa 144hz skärmen

Du borde ju absolut få högre än 60FPS, har du drivrutiner för skärmen installerade och är datorn inställd på att du har en 144Hz skärm? Skulle tro att den är inställd på 60Hz och att du har Vsync på i spelet.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TiasE:

Du borde ju absolut få högre än 60FPS, har du drivrutiner för skärmen installerade och är datorn inställd på att du har en 144Hz skärm? Skulle tro att den är inställd på 60Hz och att du har Vsync på i spelet.

Hehe, det måste nog vara så! Har inte laddat ner något eller ändrat något på datorn förutom spel/nödvändiga program. Borde jag stänga av Vsync (om jag hittar det) eller borde jag ställa in på att jag har 144hz? Isåfall hur? Tackar så mycket!

Permalänk
Avstängd

Det var enkelt fixade det! Stor stor STOR skillnad nu! Tackar så mycket för alla trevliga och snabba svar! Ni har hjälpt en okunnig idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xerdoin:

Det var enkelt fixade det! Stor stor STOR skillnad nu! Tackar så mycket för alla trevliga och snabba svar! Ni har hjälpt en okunnig idag

Stängde du av Vsync eller ställde du in att du har 144Hz skärm? För om du bara stängde av Vsync men datorn fortfarande bara ger 60Hz output till din skärm så gör de extra FPSen ingen skillnad.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Så du har gått in i Catalyst control center och satt på 144hz för skärmen?

Visa signatur

4770k @ 4,3 GHZ - Asus z87 Pro - 770 4gb SLI - VG248QE Med 3D V2 - 1339 Qpad - Ducky Shine 3

Permalänk
Medlem

om värmeproblemen och ljudproblemen på r9 korten fortfarande existerar rekommenderar jag fps_max 150 i konsolen. får iaf mina kort att hålla käft

Permalänk
Avstängd

Gjorde detta. Vänsterklick-Skärmupplösning-144hz

Permalänk
Medlem

nvm ... fel tråd

Permalänk
Skrivet av Yanpan:

nvm ... fel tråd

Du vet att du bara kan ta bort ditt inlägg istället för att bara lämna ett inlägg där det står att det är överflödigt?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |