Försökte installera om Windows 7 - gick fel

Permalänk
Medlem

Försökte installera om Windows 7 - gick fel

Hej
Jag ska sälja min dator och skulle därmed radera allt på hårddisken och sedan installera Windows 7 på nytt. Jag gick in i kontrollpanelen och sedan något i stil med "installera om Windows". Jag följde instruktionerna där och efter ett tag skulle jag mata i min Windows 7- skiva. Allt gick helt perfekt och till slut var den klar. Sedan skulle man ange användarens namn och även lösenord. Jag döpte enbart användare till "ägare" och lösenord hoppade jag över då det stog "ej obligatoriskt". Sedan startade datorn om och efter det skulle jag komma fram till skivbordet. Men problemet är att datorn började fråga om att ange användarens namn, alltså "ägaren" som jag döpte det till, men den frågade även efter ett lösenord. Men i och med att jag garanterat inte fyllde i något lösenord är jag nu fast. Hur gör jag?

Jag har givetvis försökt att installera om Windows 7 utan att komma in i själva datorn, men trots flera timmars googlande på internet har jag inte lyckats. Extremt tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem

Aldrig hört talas om att installera om Windows via kontrollpanelen.
För att installera om Windows så sätter du i skivan och startar upp datorn med den och följer anvisningarna på skärmen.

Och för att gå vidare med ett konto som inte har något lösenord så skriv bara in användarnamnet och lämna lösenordsrutan blank och logga in.

Edit: installationsguide för Windows 7: http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/938372-...

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.