Datorns klocka ställs om regelbundet

Permalänk
Medlem

Datorns klocka ställs om regelbundet

Hej. Aldrig vart med om eller hört om innan, men datorns klocka går ständigt fel. Just nu 00:33 står min dator på 19:34.
Jag synkar ständigt om den under "internettid" osv, då går den rätt men rätt så vad det är så går den fel igen.
Jag använder en licensierad version utav windows 7 och har ett helt nytt moderkort som suttit i cirka en vecka, problemet har varit under hela tiden.
Moderkort - http://www.inet.se/produkt/1902646/asus-z97-a-atx.

Kan det vara något defekt på mitt moderkort? Batteriet, kretsar? Någon som har erfarenhet utav detta problem?!

Mvh!

Visa signatur

Glad Sommar

Permalänk
Medlem

Ah, hittade lite angående problemet i äldre trådar. Verkar vara något med batteriet, ska testa ta ut det och sätta tillbaka det imorgon... Om det inte fungerar, bör jag kontakta inet som var min återförsäljare då? Känns ju knasigt det här.

Visa signatur

Glad Sommar

Permalänk
Medlem
Skrivet av datamacke:

Ah, hittade lite angående problemet i äldre trådar. Verkar vara något med batteriet, ska testa ta ut det och sätta tillbaka det imorgon... Om det inte fungerar, bör jag kontakta inet som var min återförsäljare då? Känns ju knasigt det här.

är batteriet slut, så köper du ett nytt inte svårare än så

Edit: såg nu att de va ett väldigt nytt modderkort. ja de kan du ju göra men skulle nog ändå bara köpa ett nytt batteri ifall de är de enda problemet.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av datamacke:

Hej. Aldrig vart med om eller hört om innan, men datorns klocka går ständigt fel. Just nu 00:33 står min dator på 19:34.
Jag synkar ständigt om den under "internettid" osv, då går den rätt men rätt så vad det är så går den fel igen.
Jag använder en licensierad version utav windows 7 och har ett helt nytt moderkort som suttit i cirka en vecka, problemet har varit under hela tiden.
Moderkort - http://www.inet.se/produkt/1902646/asus-z97-a-atx.

Kan det vara något defekt på mitt moderkort? Batteriet, kretsar? Någon som har erfarenhet utav detta problem?!

Mvh!

Eftersom att det diffar nästan hela timmar, kolla så att du har rätt tidzon inställd.

/Zyber

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyberzero:

Eftersom att det diffar nästan hela timmar, kolla så att du har rätt tidzon inställd.

/Zyber

Har Stockholm, Berlin osv zonen.... Tack ändå!

Visa signatur

Glad Sommar