Permalänk

Kan inte få 1280x720 i fullscreen

Tja! (Vet inte om tråden är på rätt ställe men det funkar nog ändå)

Som titeln säger så spelar jag CS:GO och vill lira med 1280x720 i fullscreen men det går inte :/

Bild på problemet - http://gyazo.com/14f87293c1fd50678eea05d23a47994c
om ni ser så går inte bilden ända ut i kanterna och jag har försökt med att sätta på GPU scaling men funkar ändå inte. Så nu ber jag om hjälp från kunniga personer här på SC!

Skärm: Benq GW2450HM
GPU: Radeon 7870

Permalänk
Medlem

Gäller problemet bara i CS: GO eller har du testat om du har samma problem i andra spel?

Permalänk
Avstängd

Spela i Windowed Fullscreen och inte i Fullscreen så kommer det nog fungera. Testade att spela TESO i Fullscreen och då blev 25% av skärmen svart vid sidorna. Så kolla inställningarna i spelet och välj Windowed Fullscreen!

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Medlem

Kan det kanske vara en inställning i själva skärmen? På mina skärmar kan man ställa in om man vill att dom ska skala upp en lägre upplösning till fullskärm, eller visa faktisk upplösning.

Visa signatur

Cooler Master MasterCase 5 || Asrock X99M Extreme4 || i7-6800K || Antec KÜHLER H1200 PRO || 16GB Corsair Vengence DDR4 3000MHz || Samsung 840 EVO 1TB || Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 || Antec 620w High Current Gamer

3 st HP LP2475w || Logitech G710+ || Razer Diamondback

Permalänk

@Sacrum Har inga andra spel att testa i :/
@Laxieboy Men kör man window fullscreen så kan man inte välja res...
@DeeJay1 Jag har också en sån inställning men det är blir bara skalat :/ Det är bara den resen som inte funkar :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sinneomegga:

@Sacrum Har inga andra spel att testa i :/
@Laxieboy Men kör man window fullscreen så kan man inte välja res...
@DeeJay1 Jag har också en sån inställning men det är blir bara skalat :/ Det är bara den resen som inte funkar :/

Använda citera-knappen! Jag tror inte det där fungerar. Dock rätta mig om jag har fel! =D

Permalänk
Skrivet av Forsgren:

Använda citera-knappen! Jag tror inte det där fungerar. Dock rätta mig om jag har fel! =D

mybad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sinneomegga:

Ta en titt på dina skärminställningar (OSD) och kolla så den inte skalar om för att försöka behålla en native pixel storlek. Komihåg att bildkvaliten blir avsevärt sämre om du ändrar upplösningen från native på en LCD skärm.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sinneomegga:

Ingen fara. Men för din skull underlättar det eftersom de du citerar ser ju direkt om du har svarat vilket betyder att du får mer och bättre svar!

Permalänk

Inget funkar, fattar inte varför...

Permalänk
Medlem

Jag tänkte att det kanske kan vara lite intressant att ni få höra, men ni får bedöma; När jag testade Need for Speed World så blev det samma problem, och så såg jag på nätet att det var i 50Hz istället för 60Hz. Kanske inte har nåt med problemet att göra men aja.

Permalänk

har löst problemet, jag använde HDMI så det gick inte, går bara med DVI tydligen