Blackscreen på datan när jag startar!

Permalänk

Blackscreen på datan när jag startar!

Hejsan!

Jag har en stationär dator som jag har fått blackscreen på när jag kommer till inloggningen till Windows..
När jag INTE är inloggad så är det som vanligt. Det ända som fungerar när jag är inloggad är aktivitets hanteraren. Alltså CTRL+ALT+DEL.
Jag använder Win7 home premium 64bit.

MVH

Visa signatur

Acer 24" 144hz Predator Gigabyte GeForce GTX 770 4GB Evo Intel Core i7 4790K@MSI Z87-G45 Gaming 32GB Ram

Permalänk
Medlem

Du skulle inte kunna tänka dig att återställa då?

Visa signatur

Intel core i5 4690k 4.5Ghz | 2st EVGA GTX 970 SC | Corsair Vengeance 1600MHz 4Gb x4 | Corsair GT SSD 120Gb, 3 st hdds 1tb|1tb|300gb | HAF X | Corsair TX750M | Gigabyte z97x-Gaming 3 |

Permalänk
Skrivet av Axellie:

Du skulle inte kunna tänka dig att återställa då?

Hur då? Jag vet att man kan återställa när man är i windows men det är blackscreen där.

Visa signatur

Acer 24" 144hz Predator Gigabyte GeForce GTX 770 4GB Evo Intel Core i7 4790K@MSI Z87-G45 Gaming 32GB Ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crimsnmonkey:

Hur då? Jag vet att man kan återställa när man är i windows men det är blackscreen där.

Låter som att din dator försöker koppla upp sig mot en annan skärm och din primära skärm ligger som sekundär.
Prova plugga in TV'n eller en annan skärm samtidigt som du har din primära skärm i kopplad.

Visa signatur

net user username /domain | findstr /i password

Permalänk
Skrivet av Mjuuu:

Låter som att din dator försöker koppla upp sig mot en annan skärm och din primära skärm ligger som sekundär.
Prova plugga in TV'n eller en annan skärm samtidigt som du har din primära skärm i kopplad.

Ok, ska testa när jag kommer hem. så återkommer jag!

Visa signatur

Acer 24" 144hz Predator Gigabyte GeForce GTX 770 4GB Evo Intel Core i7 4790K@MSI Z87-G45 Gaming 32GB Ram

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tråden rensat enligt §1.6, har man inget vettigt att skriva, låt bli tangentbordet.

Citat:

§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. Detta omfattar inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje. Andra exempel är länkar utan beskrivning eller sammanhang samt inlägg som enbart innehåller citat. Memebilder och andra roliga bilder för nästan aldrig diskussionen framåt.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crimsnmonkey:

Hejsan!

Jag har en stationär dator som jag har fått blackscreen på när jag kommer till inloggningen till Windows..
När jag INTE är inloggad så är det som vanligt. Det ända som fungerar när jag är inloggad är aktivitets hanteraren. Alltså CTRL+ALT+DEL.
Jag använder Win7 home premium 64bit.

MVH

Händer det nåt om du trycker Windowstangenten + P några gånger? (kortkommando för skärmhanteraren)

Permalänk
Skrivet av xp1ratex:

Händer det nåt om du trycker Windowstangenten + P några gånger? (kortkommando för skärmhanteraren)

Ja, några alternativ

Visa signatur

Acer 24" 144hz Predator Gigabyte GeForce GTX 770 4GB Evo Intel Core i7 4790K@MSI Z87-G45 Gaming 32GB Ram

Permalänk

Jag ska testa att göra en system repair.. Men jag tror att det är mitt windows som är korrupt eller nått liknande. för ingenting fungerar ju. Har testat alla förslag som kommit upp på denna tråd men det blev ingen succé.

Visa signatur

Acer 24" 144hz Predator Gigabyte GeForce GTX 770 4GB Evo Intel Core i7 4790K@MSI Z87-G45 Gaming 32GB Ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crimsnmonkey:

Ja, några alternativ

Men inga av dessa fungerade?

Prova logga in som admin eller gäst, funkar det där så ändra till lägsta upplösnin och prova logga in din user igen.

Permalänk
Skrivet av xp1ratex:

Men inga av dessa fungerade?

Prova logga in som admin eller gäst, funkar det där så ändra till lägsta upplösnin och prova logga in din user igen.

Ska ominstallera windows i helgen, tackar för ett förslag iallafall.

Visa signatur

Acer 24" 144hz Predator Gigabyte GeForce GTX 770 4GB Evo Intel Core i7 4790K@MSI Z87-G45 Gaming 32GB Ram

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Ytterligare svar som bröt mot § 1.6 borttagna.