Permalänk
Medlem

"Black screen" efter inloggning

Tjena!
Jag skulle behöva lite hjälp med ett oerhört irriterande problem då jag inte är så kunnig inom området.
Jag startar datorn och allt fungerar som vanligt, inga konstigheter så långt, men när jag har loggat in så tar det inte mer än 2-3 sekunder innan skärmen blir svart, men den stängs liksom inte av utan den bara svartnar och jag kan inte göra något.
Det händer inte överhuvudtaget i Safe Mode och jag har testat att byta från DVI till HDMI osv, utan resultat. Har dessutom testat att avinstallera grafikkortets drivrutiner helt och hållet men det hjälper inte heller.
Hade mitt Xbox One kopplat till skärmen senast igår och då kunde jag använda datorn helt felfritt, det var inte förrns idag när jag hade kopplat ur Xboxet som det här problemet uppstod, men kan inte tänka mig att det har något med saken att göra, eller?
Är som sagt inte speciellt kunnig när det gäller sådant här men jag är ganska säker på att det inte har med hårdvaran att göra, utan att det är mjukvara som spökar.

All hjälp uppskattas!

Permalänk
Medlem

Hur många kablar/adapterar har du i skärmen förutom EL kabeln?
Hur många kablar/adapterar har du i grafikkortet?

Har du flera kablar/adapterar kopplade i grafikkortet/skärmen kan den blir förvirrad och skicka/ta emot bilden från den andra kabeln/adapter trots andra änden inte ens är kopplad eller apparaten i andra änden är avstängd.

Stäng av datorn och har bara 1 kablar/adapterar kopplade när du startar och försöker fixa.

Har du fortfarande problem behöver vi veta mer exakt hur du kopplar, vilka portar som finns grafikkort, skärm osv.
Har skärmen flera portar kan det finnas en source knapp eller en meny där det alternativet finns.

stavning
Permalänk
Medlem

Tack för svaret!

Skärmen är bara kopplad med en DVI till grafikkortet och sen strömkabeln till eluttaget då. Det sitter inget mer i grafikkortet eller skärmen.

Permalänk
Medlem

Jag hade exakt samma problem på Windows 8.1. Jag löste problemet genom att installera om operativsystemet. Sen funkade det hela tiden sen dess.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Lyckades lösa det genom en systemåterställning, hade inte ens tänkt på att testa det av någon anledning! Antar att Nvidias drivrutiner kolliderade med något eller dylikt.

Tack i alla fall