Permalänk

Youtube vägrar spela upp videos

Hej, att videos vägrar spela upp på youtube vet jag att svaret finns men detta är speciellt. Jag vet inte hur jag ska förklara det men ska försöka så bra jag kan.

Detta problemet är inte som alla andra eftersom jag har gjort allt jag och jag vet inte hur jag ska fixa det. Det som har hänt är. I lördags så hände det något med min dator, det var något om att windows inte var äkta. Jag fick tips om att använda ett program som heter RemoveWAT och det hjälpte mig. När det var klar så gick jag ut på youtube för att kolla på några videos som jag hade missat.

När jag går in på "Mina prenumerationer" för att kolla om någon hade laddat upp nåt roligt. Då klickar jag in mig på en video (seananners tror jag) och videon bara laddar utan att något händer. Först trodde jag internetet hade slutat fungera men jag hade internet så det var inte därför. Jag laddar om sidan men inget händer. Jag går tillbaka till start sidan och klickar på någon random video som youtube rekommenderar för en. Då funkar den videon.

Mitt problem är att alla videos som laddas upp av de personer som jag har pernumerarat på funkar inte att kolla på av någon anledning. Jag har fått hjälp av en kompis som är bra på datorer men han vet inte vad som har hänt.

Det han gjorde va att installera om var först chrome, sen installerade vi om flash player, sen java och vidare. Vi kolla om virusskyddet blocka youtube eller nåt men nope. Inget funkade och han vet itne vad det är som har hänt.

Jag formenterade om datorn för det måste vara nåt fel. När allt var klart och datorn var som ny så funkade youtube, dock nästa dag jag starta datorn så hade jag samma problem. Imellan där har jag ändast installerat utorrent, steam och puush (screenshot program) inom steam installerade jag bara några spel. Jag tror inte något av det måste ha gjort nåt, så antingen är det fel på youtube eller min dator.

Windows har också uppdaterats, när jag stängde datorn så var det 189 uppdateringar som skulle bli klara. Kanske är det, men jag vet inte.

Jag gjorde en video och den visar vad jag menar, jag kan inte se den själv så vet inte om det är bra kvalité eller nåt men jag hoppas det.

Operativsystem: Microsoft Windows 7 64-bit
Processor: Intel(R) Core(TM) i7-2600 CPU @ 3.40GHz
Processorkylare: Vet inte
Moderkort: Vet inte
Minne: Vet inte
Grafikkort: AMD Radeon HD 6570
Hårddisk: Vet bara att jag har 1tb
Nätaggregat: Vet bara att jag har 350 watt
Övrig kylning: Vet inte
Övriga komponenter: Vet inte
Temperaturer: Vet inte

Permalänk
Medlem

Provat en annan webläsare?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Viktorrrrr:

Hej, att videos vägrar spela upp på youtube vet jag att svaret finns men detta är speciellt. Jag vet inte hur jag ska förklara det men ska försöka så bra jag kan.

Detta problemet är inte som alla andra eftersom jag har gjort allt jag och jag vet inte hur jag ska fixa det. Det som har hänt är. I lördags så hände det något med min dator, det var något om att windows inte var äkta. Jag fick tips om att använda ett program som heter RemoveWAT och det hjälpte mig. När det var klar så gick jag ut på youtube för att kolla på några videos som jag hade missat.

När jag går in på "Mina prenumerationer" för att kolla om någon hade laddat upp nåt roligt. Då klickar jag in mig på en video (seananners tror jag) och videon bara laddar utan att något händer. Först trodde jag internetet hade slutat fungera men jag hade internet så det var inte därför. Jag laddar om sidan men inget händer. Jag går tillbaka till start sidan och klickar på någon random video som youtube rekommenderar för en. Då funkar den videon.

Mitt problem är att alla videos som laddas upp av de personer som jag har pernumerarat på funkar inte att kolla på av någon anledning. Jag har fått hjälp av en kompis som är bra på datorer men han vet inte vad som har hänt.

Det han gjorde va att installera om var först chrome, sen installerade vi om flash player, sen java och vidare. Vi kolla om virusskyddet blocka youtube eller nåt men nope. Inget funkade och han vet itne vad det är som har hänt.

Jag formenterade om datorn för det måste vara nåt fel. När allt var klart och datorn var som ny så funkade youtube, dock nästa dag jag starta datorn så hade jag samma problem. Imellan där har jag ändast installerat utorrent, steam och puush (screenshot program) inom steam installerade jag bara några spel. Jag tror inte något av det måste ha gjort nåt, så antingen är det fel på youtube eller min dator.

Windows har också uppdaterats, när jag stängde datorn så var det 189 uppdateringar som skulle bli klara. Kanske är det, men jag vet inte.

Jag gjorde en video och den visar vad jag menar, jag kan inte se den själv så vet inte om det är bra kvalité eller nåt men jag hoppas det.
https://www.youtube.com/watch?v=OFGKqJf9hUQ

Operativsystem: Microsoft Windows 7 64-bit
Processor: Intel(R) Core(TM) i7-2600 CPU @ 3.40GHz
Processorkylare: Vet inte
Moderkort: Vet inte
Minne: Vet inte
Grafikkort: AMD Radeon HD 6570
Hårddisk: Vet bara att jag har 1tb
Nätaggregat: Vet bara att jag har 350 watt
Övrig kylning: Vet inte
Övriga komponenter: Vet inte
Temperaturer: Vet inte

Testat vara utan Puush?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Testat vara utan Puush?

Yepp.

Skrivet av m4gnify:

Provat en annan webläsare?

Det var en av de första sakerna jag testa.

Permalänk
Medlem

Adobe Flach player?

Du kan ängkelt kolla om ditt winods är äkta/aktiverat genom att gå till Dator och sen systemegenskaper, svaret ska så längst ner på sidan
Windows-aktivering. Kan vara det som spökar samt det där RemoveWAT

Om du har köpt datorn i någon butick med windos förinstalerat så bör det finnas en liten klister lapp på någonstans på chasit med koden för att aktivera windos igen, om inte någon har pillat bort den.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av Mega-Dark:

Adobe Flach player?

Du kan ängkelt kolla om ditt winods är äkta/aktiverat genom att gå till Dator och sen systemegenskaper, svaret ska så längst ner på sidan
Windows-aktivering. Kan vara det som spökar

Om du har köpt datorn i någon butick med windos förinstalerat så bör det finnas en liten klister lapp på någonstans på chasit med koden för att aktivera windos igen, om inte någon har pillat bort den.

Aha, visste inte det, tack. Just nu är det inte problemet. Men tack iallafall, nu vet ajg det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorrrrr:

Hej, att videos vägrar spela upp på youtube vet jag att svaret finns men detta är speciellt. Jag vet inte hur jag ska förklara det men ska försöka så bra jag kan.

Detta problemet är inte som alla andra eftersom jag har gjort allt jag och jag vet inte hur jag ska fixa det. Det som har hänt är. I lördags så hände det något med min dator, det var något om att windows inte var äkta. Jag fick tips om att använda ett program som heter RemoveWAT och det hjälpte mig. När det var klar så gick jag ut på youtube för att kolla på några videos som jag hade missat.

När jag går in på "Mina prenumerationer" för att kolla om någon hade laddat upp nåt roligt. Då klickar jag in mig på en video (seananners tror jag) och videon bara laddar utan att något händer. Först trodde jag internetet hade slutat fungera men jag hade internet så det var inte därför. Jag laddar om sidan men inget händer. Jag går tillbaka till start sidan och klickar på någon random video som youtube rekommenderar för en. Då funkar den videon.

Mitt problem är att alla videos som laddas upp av de personer som jag har pernumerarat på funkar inte att kolla på av någon anledning. Jag har fått hjälp av en kompis som är bra på datorer men han vet inte vad som har hänt.

Det han gjorde va att installera om var först chrome, sen installerade vi om flash player, sen java och vidare. Vi kolla om virusskyddet blocka youtube eller nåt men nope. Inget funkade och han vet itne vad det är som har hänt.

Jag formenterade om datorn för det måste vara nåt fel. När allt var klart och datorn var som ny så funkade youtube, dock nästa dag jag starta datorn så hade jag samma problem. Imellan där har jag ändast installerat utorrent, steam och puush (screenshot program) inom steam installerade jag bara några spel. Jag tror inte något av det måste ha gjort nåt, så antingen är det fel på youtube eller min dator.

Windows har också uppdaterats, när jag stängde datorn så var det 189 uppdateringar som skulle bli klara. Kanske är det, men jag vet inte.

Jag gjorde en video och den visar vad jag menar, jag kan inte se den själv så vet inte om det är bra kvalité eller nåt men jag hoppas det.
https://www.youtube.com/watch?v=OFGKqJf9hUQ

Operativsystem: Microsoft Windows 7 64-bit
Processor: Intel(R) Core(TM) i7-2600 CPU @ 3.40GHz
Processorkylare: Vet inte
Moderkort: Vet inte
Minne: Vet inte
Grafikkort: AMD Radeon HD 6570
Hårddisk: Vet bara att jag har 1tb
Nätaggregat: Vet bara att jag har 350 watt
Övrig kylning: Vet inte
Övriga komponenter: Vet inte
Temperaturer: Vet inte

Dold text

Tjosan! jag kan bara tänka mej följande:
Att du har nån säkerhets-suite som kör nån webfilter eller att du i router-settings blockar flash,java,osv.

kolla även här så du får bekräftat att din flashversion stämmer: https://www.adobe.com/swf/software/flash/about/flashAbout_inf...
även clear the cache of google chrome: http://www.guidingtech.com/1662/clearing-cache-in-google-chro...
annars vetifanken, mer än korrupt system.

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorrrrr:

Aha, visste inte det, tack. Just nu är det inte problemet. Men tack iallafall, nu vet ajg det.

Jo för om inte windos är äkta är det inte säkert att alla program som fungerar som dom ska, tillexempl flach player som behövs för att kunna kolla på olika saker på nätet som You tube.

Är det bara You tube eller är det lika dant på typ SVT play, 4play eller andra vidio siter för olika wbbsidor använder olicka webspelare.

Så försök att få bort det där RemoveWAT och aktivera Windows som det skas.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av fAkkFejz:
Dold text

Tjosan! jag kan bara tänka mej följande:
Att du har nån säkerhets-suite som kör nån webfilter eller att du i router-settings blockar flash,java,osv.
http://i.imgur.com/e0cZTLA.png

kolla även här så du får bekräftat att din flashversion stämmer: https://www.adobe.com/swf/software/flash/about/flashAbout_inf...
även clear the cache of google chrome: http://www.guidingtech.com/1662/clearing-cache-in-google-chro...
annars vetifanken, mer än korrupt system.

Aha, får hoppas det. Är i skolan just nu så får kolla när jag kommer hem.

Skrivet av Mega-Dark:

Jo för om inte windos är äkta är det inte säkert att alla program som fungerar som dom ska, tillexempl flach player som behövs för att kunna kolla på olika saker på nätet som You tube.

Är det bara You tube eller är det lika dant på typ SVT play, 4play eller andra vidio siter för olika wbbsidor använder olicka webspelare.

Så försök att få bort det där RemoveWAT och aktivera Windows som det skas.

Jag har den äkta windows och aa det är bara på youtube detta händer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorrrrr:

Aha, får hoppas det. Är i skolan just nu så får kolla när jag kommer hem.

Jag har den äkta windows och aa det är bara på youtube detta händer

Har du testat att köra Youtube med HTML5?

https://www.youtube.com/html5

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Skrivet av BrutalSwede:

Har du testat att köra Youtube med HTML5?

https://www.youtube.com/html5

Tror inte det, kan testa när jag kommer hem.

Permalänk

YouTube spelar inte upp någon video, har testat i annan webbläsare men det funkar inte i någon webbläsare.
Snälla hjälp mig
Videon bara står och laddar

Permalänk
Medlem

@Abast2020:
har samma problem, hittade du någon lösning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av maschk:

@Abast2020:
har samma problem, hittade du någon lösning?

Du hittade en sex år gammal tråd, men missade de tre som skapats i dag?

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1607536-youtube-laddar...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Testa att byta DNS till 8.8.8.8/8.8.4.4 eller 1.1.1.1/1.0.0.1 och se om det löser problemet.

Har du VPN via router (eller datorn)? Isf testa utan den.

Om det inte ger resultat, testa även helt utan router så internetuttag -> internetkabel -> din dator.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

@cyklonen: gammal är äldst, eller hur var det

@aMp: Tack för tips, men problemet verkar ligga hos isp/iTux