Alla fläktar går på max, ingen bild...

Permalänk
Medlem

Alla fläktar går på max, ingen bild...

Hej!

Min dator (i sign) slutade tidigare i kväll att ge bild och alla fläktar går i max;

Jag har felsökt så långt att jag har dragit ut alla icke-strömsladdar sladdar, både interna och externa, tagit ut grafikkortet och bytt pci-plats. Jag har också startat om datorn åtskilliga gånger utan någon större framgång.
Utan grafikkortet går alla andra fläktar normalt. VGA_LED lyser också rött vilket jag gissar betyder är grafikkortet inte är i sitt fulla bruk?

Temperaturer har varit väldigt bra, har aldrig sett varken cpu eller gpu över 60°. Har aldrig överklockat npgot förutom Asus överklock i bios, den gäller dock endast cpu och ram (cpu: 3.6ghz).
Värt att säga är att datorn har stått på i närmare 2 dygn och renderat 3d-animationer i Blender, dock så har jag inte gjort så intensiva saker under tiden. Lite videoredigering (som hör ihop med 3d-animationen) är det enda jag har gjort förutom lite lätt surfning på webben de senaste dagarna...

Alla delar är som det står i sign köpta begagnade här på SweC.

All hjälp uppskattas och tack på förhand! Och gärna snabbt då jag behöver en fungerande dator omgående! Jag har redan förlorat ett par timmar på felsökning...

Skrivet på mobilen då reserverar mig för eventuella fel...

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem

Går det att köra med internt grafikkort? (Sitter det det i Phenom II?) I annat fall, kan du pröva med ett annat grafikkort?

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem
Skrivet av JamesBanana:

Går det att köra med internt grafikkort? (Sitter det det i Phenom II?) I annat fall, kan du pröva med ett annat grafikkort?

Det finns inget internt men ska testa med ett annat, blir antagligen i morgon...
Ska också testa det här grafikkortet i en annan dator.
Ska även nämna att jag också har testat olika strömkablar samt olika kontakter på nätagget till grafikkortet.

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem

Datorn fungerar med ett annat grafikkort, ska testa det troligen defekta kortet i en annan dator... Nu hittar dock inte moderkortet diskarna, första gången hittade den 2 av diskarna och cd-läsaren. Nu är det inte ens säkert att den hittar en... Diskarna fungerar i alla fall då jag har testat dem via min bärbara. Ska testa mer omkring detta i eftermiddag.

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.