en massa konstiga toolbars, hjälp!

Permalänk
Medlem

en massa konstiga toolbars, hjälp!

hej, installerade ett program och i installationen så kom det med en massa skit. tex mystartsearch, brass search, salus, shopsave toolbar och en massa andra. problemet är att det går inte att ta bort dem. kan inte avinstallera dem. varje gång jag avinstallerar prorammet så kommer det upp igen efter omstart. har sökt svinigt mycket på google och hittar ingen bra lösning...

Permalänk
Medlem

Om du använder Google Chrome, kontrollera att din sökmotor fortfarande är korrekt inställd då bloat är experter på att ersätta med sina egna. Om dem är addons, kolla i about:plugins i webbläsaren om du kan ta bort dem därifrån eller inaktivera dem.

Nästa gång: lägg till vilket operativsystem och vilken webbläsare du använder, går mycket snabbare att få hjälp då

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem

jag har tagit bort allting som har med det att göra i chrome, men det kommer endå upp. har tagit bort alla filer i appdata, avinstallerat programmen. ingenting fungerar. har gjort en systemåterställning till innan installationen men det fungerade inte heller...

Permalänk
Medlem

windows 7 och google chrome

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nangiolo:

hej, installerade ett program och i installationen så kom det med en massa skit. tex mystartsearch, brass search, salus, shopsave toolbar och en massa andra. problemet är att det går inte att ta bort dem. kan inte avinstallera dem. varje gång jag avinstallerar prorammet så kommer det upp igen efter omstart. har sökt svinigt mycket på google och hittar ingen bra lösning...

Om jag får fråga, vad för program installerade du?

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nangiolo:

hej, installerade ett program och i installationen så kom det med en massa skit. tex mystartsearch, brass search, salus, shopsave toolbar och en massa andra. problemet är att det går inte att ta bort dem. kan inte avinstallera dem. varje gång jag avinstallerar prorammet så kommer det upp igen efter omstart. har sökt svinigt mycket på google och hittar ingen bra lösning...

Sluta porrsurfa kanske:))

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

Istället för att klicka Next, Next, Next, Next, Finish på 5sek, läs igenom vad fan det står, oftast står det typ, du godkänner härmed villkoren och den är i bockad, sedan under står det också, jag vill installera super duper toolbar och den är också i klickad, klicka bort dem och tryck sen nästa.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Hedersmedlem

*Felplacerad tråd flyttad i enlighet med §3.2 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Verkar som du behöver Unchecky

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Malwarebyte's Antimalware borde kunna ta bort dessa.

Visa signatur

CPU: 9900K
GPU: RTX 4070
RAM: 32GB

Permalänk
Medlem

en kombination med.
https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/
samt https://www.malwarebytes.org/

Tar bort det mesta av dessa, dock man kan även behöva manuellt efteråt återställa tex startsida i webbläsarna m.m

Skulle vilja se att alla webbläsarna fick bättre skydd mot sådant här elände, alla tar glatt emot allt sånt här utan att protestera det minsta, och man får ägna en bra stund åt att rensa när det händer, virus och trojaner är datorenrna bra skyddade emot via OK AV, men inte sådant här konstigt nog.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300