Dator beter sig lite som den vill, vrf?

Permalänk

Dator beter sig lite som den vill, vrf?

Hej!
Detta problem har pågått ett längre tag men nu har det gått så långt så jag orkar inte med det längre.
Varje gång jag skall starta upp datorn så får man hålla tummarna att komponenterna skall gå igång (skärm,mus,tagentbord)
Övriga komponenter i själva burken varvar upp så fint och allt tycks funka felfritt så förstår inte vart problemet ligger.

Nu de senaste så har det funkat vid varje uppstart men man får ge den 1-5 minuter för att sakerna skall gå igång!
Har spenderat tid att försöka söka efter problemet men finner inget, har ni någon ide?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av goasmurfen:

Hej!
Detta problem har pågått ett längre tag men nu har det gått så långt så jag orkar inte med det längre.
Varje gång jag skall starta upp datorn så får man hålla tummarna att komponenterna skall gå igång (skärm,mus,tagentbord)
Övriga komponenter i själva burken varvar upp så fint och allt tycks funka felfritt så förstår inte vart problemet ligger.

Nu de senaste så har det funkat vid varje uppstart men man får ge den 1-5 minuter för att sakerna skall gå igång!
Har spenderat tid att försöka söka efter problemet men finner inget, har ni någon ide?

Tack på förhand!

Börja alltid en tråd där du ber om råd/hjälp med att spalta upp alla dina komponenter du har i din dator

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

OM jag förstått det rätt så är det tangentbordet, datormusen och skärmen som ej startar?
Någon möjlighet att testa med andra grejjer?

Permalänk

Datorn är rätt gammal och även komponenterna ca 3år så tycker inte att vad de är för något namn på grejerna borde spela roll.
Mus, tagentbord och skärm startar men de tar sin lilla stund, kopplar jag de till en annan dator startar de direkt.
Tycker de är ytterst konstigt...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av goasmurfen:

Datorn är rätt gammal och även komponenterna ca 3år så tycker inte att vad de är för något namn på grejerna borde spela roll.
Mus, tagentbord och skärm startar men de tar sin lilla stund, kopplar jag de till en annan dator startar de direkt.
Tycker de är ytterst konstigt...

Det har mycket stor betydelse. Varför tror du att datorns ålder påverkar hur mycket vi behöver veta för att kunna felsöka?

Du kanske har ett gammalt uselt Ace Raw Deal nätagg som inte orkar med dina delar som vi inte vet vad de är.

Har du inte läst chefredaktörens klistrade tråd i just detta forum? Han skrev inte det för skojs skull, utan för att underlätta för andra medlemmar och öka chanserna att få problemet löst för trådskaparen.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro