Skärmen går i "viloläge" när inloggnings skärmen ska komma.

Permalänk
Medlem

Skärmen går i "viloläge" när inloggnings skärmen ska komma.

Tjenare.

Jag har ett ganska stort problem. Jag har nu haft min dator sen 2009, men den har fungerat utmärkt enda fram tills 2014-10-26.

I söndags (10-26) flyttade jag datorn till ett LAN där det va runt 200~ personer. När jag startade upp datorn fungerade allting som det skulle, men när jag då öppnade något, vill säg (google chrome, cs:go) och liknande, va det som att skärmarna gick i "viloläge". Jag fattade inte vad som hände, så jag beslöt mig då för att göra den första omformateringen på datorn. Allting fungerade fram tills igår ikväll (10-28). Jag kom då hem, packade upp allting, och samma sak hände som när jag kom till LAN:et. Vad kan felet vara? Jag tror att det kan vara så att min hårddisk har gett upp, men då skulle den la inte fungera efter omformateringen?

HÄR ÄR MINA KOMPONENTER I DATORN:
CASE: Antec Nine Hundred Two
CPU: Intel Core i7 870 2.93GHz 8MB
Grafikkort: Nvidia GTX470 1,28GB 2xDVI
Minne: 4GB Corsair XMS3-12800 (KIT) / DDR3 1600MHz / CL9 (HAR BYTT TILL 8GB AV NÅGOT ANNAT).
PSU: Corsair TX 850W/80+
MOTHERCARD: Asus P7P55 LX / 1156 / DDR3 / CrossFire
HARDWARE: 1TB S-ATA 7200RPM

MVH,
Linus

Permalänk
Medlem

När bytte du ram eller vad är det för nåt du gjort där

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

När bytte du ram eller vad är det för nåt du gjort där

Ganska bra tag sen, tidigt i Mars.

Permalänk
Medlem

Varför undrade du det förresten? Tror absolut inte det har något med mina ram och göra...

Permalänk
Medlem

Någon som vet något...?

Permalänk
Medlem

frågan är om skärmarna går i viloläge eller om det är grafikkortet som strular. Har du ett annat grafikkort att testa med? alternativt låna av en kompis.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag fick en helt ny hårddisk igår av en polare, allting fungerade som det skulle efter omformatering av datorn och nya drivrutiner installerade av Nvidia. När jag vaknade upp va datorn avstängd, och det hände samma sak. Nu tror jag faktiskt att mitt grafikkort vill ge upp, men jag tycker det är konstigt, får ut lika mycket FPS som innan datorn började ge upp. Jag har faktiskt ingen aning vad det kan innebära att den inte "orkar" ta fram inloggnings skärmen och istället går skärmen i viloläge, just nu sitter jag och skriver på datorn. Håller på att installera drivrutinerna igen till grafikkortet.

Vad anser ni att jag bör göra?
Det känns som att det är hög tid för att köpa ett nytt grafikkort?

Permalänk
Medlem

nätagget kan väl också börjat ge upp så det måste inte vara nätagget uteslutande.. nätagg blir ju segare och segare med tiden.
Jag är egentligen inte den mest kunniga om detta här så önska någon annan kom med något inlägg med. Men antar att de flesta tipsen skulle lyda: testa med ett annat grafikkort. Om det funkar bra så köp nytt. Om det e samma problem med annat grafikkort, troligen nätagget (förutsatt att du har rätt mjukvaror osv. ominstallerta och kört rätt drivisar)

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Tyvärr tror jag inte det är problemet. Fan alltså, jag är as förbannad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainyTV:

Tyvärr tror jag inte det är problemet. Fan alltså, jag är as förbannad.

hjälper inte att bli "as förbannad". Inget svar här kommer vara "tryck på den knappen 3 ggr" så löser det sig. Du behöver testa lite grejjer och eftersom ingen annan föreslagit nåt har du fått ett förslag av mig. Vill du itne testa det för du blir as förbannad kanske du ska lämna in datorn till en datorfixare. Kostar kanske en veckopeng men det är det väl värt

Visa signatur

Citera för svar!