cm 690 III fattas skruvhål till mATX kort

Permalänk

cm 690 III fattas skruvhål till mATX kort

Hej!

Jag har chassit i titeln och moderkortet Gigabyte b85m-d3h, det är ett av skruvhålen i moderkortet som inte finns i chassit. Så alla förutom en skruv sitter i och moderkortet böjs när man sätter i SATA kablar. Funderar på om det är farligt att inte alla skruvar sitter i eller om det är lugnt. Datorn brukar starta om sig när jag stänger av den ibland, funderar på om att det inte finns någon skruv som är orsaken eller om det är något mjukvaru problem...

Så frågan är: Kan datorn skadas av att inte alla skruvar sitter i?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fillelind:

Hej!

Jag har chassit i titeln och moderkortet Gigabyte b85m-d3h, det är ett av skruvhålen i moderkortet som inte finns i chassit. Så alla förutom en skruv sitter i och moderkortet böjs när man sätter i SATA kablar. Funderar på om det är farligt att inte alla skruvar sitter i eller om det är lugnt. Datorn brukar starta om sig när jag stänger av den ibland, funderar på om att det inte finns någon skruv som är orsaken eller om det är något mjukvaru problem...

Så frågan är: Kan datorn skadas av att inte alla skruvar sitter i?

Tack på förhand!

Så länge inte moderkortet böjer sig kraftigt så är det lugnt, se bara till att det inte kommer i kontakt med moderkortsplåten, då kan det kortslutas.
Om du ändå är orolig kan du ju borra ett eget hål eller hitta på någon slags fiffig distans.

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk
Medlem

låter jättekonstigt att det skulle saknas standsoffs, tycker det borde komma upp på googling om så är fallet.

aja, hur som helst så är det viktiga att moderkortet inte direkt rör chassit. Bara skruvarna ska ha kontakt med chassit. Alla skruvar behöver egentligen inte sitta i. Du skulle t.o.m. kunna ställa moderkortet på ett träbord utan att det blir problem.