Vad behövs bytas för att spela counter-strike global offensive med över 200 fps?

Permalänk

Vad behövs bytas för att spela counter-strike global offensive med över 200 fps?

SPECS:
Grafikkort: Nvidia GeForce GT 620 (Väligt säker på att denna måste bytas ^^)
Processor: i5 4440k Haswell.
Ram: 4GB
Nätagg: 500W

Permalänk

Jag har ett gtx 580 en i5 3570k och 8gb 2166mhz ram ligger konstant mellan 249-299fps hoppas detta hjälper dig lite iallafall

Permalänk
Skrivet av jobbigjavl:

SPECS:
Grafikkort: Nvidia GeForce GT 620 (Väligt säker på att denna måste bytas ^^)
Processor: i5 4440k Haswell.
Ram: 4GB
Nätagg: 500W

500W vadå ? märke & ålder har större betydelse än watt

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Nytt grafikkort och öka till 8GB ram, det borde göra susen. Som föregående post frågar, vad har du för nätaggregat?

Vill du ha tips för grafikkort så får du gärna ange budget och ev. andra spel du tänker spela.

Visa signatur

NZXT Phantom 410 (Vit) | i5 3570k@4.2GHz | Asus P8Z77-V LE | Corsair Vengeance LP 1600MHz 16GB | Gigabyte GTX 670 Windforce OC @1GHz | Seagate 600 480GB | Corsair HX750 | Cooler Master 212 Evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av jobbigjavl:

SPECS:
Grafikkort: Nvidia GeForce GT 620 (Väligt säker på att denna måste bytas ^^)
Processor: i5 4440k Haswell.
Ram: 4GB
Nätagg: 500W

Köp ett nytt grafikkort, punkt. 620 var inte ens ett vettigt spel-kort när det kom.

Köp ett mellanbudgetkort så som 280 så kommer du få en rejäll boost

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cheesier:

Nytt grafikkort och öka till 8GB ram, det borde göra susen. Som föregående post frågar, vad har du för nätaggregat?

Vill du ha tips för grafikkort så får du gärna ange budget och ev. andra spel du tänker spela.

Mängd RAM har inget som helst med din FPS att göra så länge det finns tillräckligt. Det gäller både grafikkort och moderkort.

Permalänk
Skrivet av Curik:

Mängd RAM har inget som helst med din FPS att göra så länge det finns tillräckligt. Det gäller både grafikkort och moderkort.

Dock så är det bra att uppgradera det när man ändå håller på

Visa signatur

HAF 912 – i7 2600k(Stock) – 8GB RAM – GTX 760 2GB – 128GB SSD/1TB HD
Asus Zenbook UX305FA – 3200 x 1800 <3
Dell U2515H – DT250 – Logitech G400 – QPAD MK50 – Roccat Sense – Blue Snowball Ice
D40X – iPhone 5S

Permalänk
Medlem

Vad fan ska du med över 200FPS till?
144fps och jag är mer än nöjd fast jag spelar inte CS.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av profbergvall:

Dock så är det bra att uppgradera det när man ändå håller på

Onödigt om det inte behövs kan man ju också tycka.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Onödigt om det inte behövs kan man ju också tycka.

Hur kan du tycka att 4GB Ram är tillräckligt i en speldator?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av simon253:

Vad fan ska du med över 200FPS till?
144fps och jag är mer än nöjd fast jag spelar inte CS.

Har för mig att csgo motorn funkar bättre ( mindre lagg ) desto högre fps.
har en 120hz skärm och man ser skillnad på 120fps och 299fps

Permalänk
Medlem
Skrivet av razerpathana:

Har för mig att csgo motorn funkar bättre ( mindre lagg ) desto högre fps.
har en 120hz skärm och man ser skillnad på 120fps och 299fps

Hört det om cs go motorn med. Men verkar konstigt att man skall behöva 200+ fps för spelet skall "flyta"? Låter märkligt.
Är väl source motorn? Den skall väl funka bra i lägre fps?

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Skrivet av jobbigjavl:

SPECS:
Grafikkort: Nvidia GeForce GT 620 (Väligt säker på att denna måste bytas ^^)
Processor: i5 4440k Haswell.
Ram: 4GB
Nätagg: 500W

Till ts snabb googling på saker som kan ge högre fps, och som sagt är cs väldigt beroende av processorn och inte grafikkortet.
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2680308...
Väldigt mycket information om hur du kan få högre fps

Permalänk
Skrivet av stimpen:

Hört det om cs go motorn med. Men verkar konstigt att man skall behöva 200+ fps för spelet skall "flyta"? Låter märkligt.
Är väl source motorn? Den skall väl funka bra i lägre fps?

Av vad jag läst nu ( massa googlande ) så är funkar det tydligen best med skärmens hz x 2 +1 skall tydligen vara det optimala ?

Citerar lite av min läsning från steamcomunity
(vet ej om det stämmer men är det närmsta något vettigt svar )

My advice is that you do use fps_max. Fps in the source engine is used for more than just graphics, for instance, you netcode's smoothness is also connected to your fps. More fps gives smoother netcode!

To get the ultimate value, you need to adapt fps_max from your cl_updaterate. Since the MAC update, the updaterate was set as default to It's new maximum value; 66. To achieve maximum synchronized smooth graphics and net. you should set fps_max to your updaterate x 2. If you have not changed that rate, it should be at 66, giving you the fps cap of 132. However, make sure no never cap you fps to an fps you can't constantly maintain!

To change the cvars, I recommend you to write a config file OR download a config. In my experience, fps_max rests to 300 after each re-launch.

The others advice to cap the fps according to your monitor's frequency works too, but then you don't get the desired netcode and mouse functionality of a hardcore gamer. Also, using a 60Hz monitor is a big nono if a smooth game is what you want!

Permalänk
Skrivet av Cheesier:

Nytt grafikkort och öka till 8GB ram, det borde göra susen. Som föregående post frågar, vad har du för nätaggregat?

Vill du ha tips för grafikkort så får du gärna ange budget och ev. andra spel du tänker spela.

Tack för infon. Jag skulle kunna lägga 1 000- 2 000 kr på ett nytt grafikkort

Mvh jobbigjavl

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Hur kan du tycka att 4GB Ram är tillräckligt i en speldator?

Om speldatorn bara har igång harpan då kan man tycka att det är onödigt väl. Allt handlar om att titta vilket spel hen vill spela och anpassa sig efter det. Visst kan man poängtera att mer RAM kan vara användbart men när det handlar om mer FPS så nej.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Skrivet av jobbigjavl:

Tack för infon. Jag skulle kunna lägga 1 000- 2 000 kr på ett nytt grafikkort

Mvh jobbigjavl

du e lite som ditt namn javl jobbig 500watt vadå ? vilket märke är det?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av jobbigjavl:

Tack för infon. Jag skulle kunna lägga 1 000- 2 000 kr på ett nytt grafikkort

Mvh jobbigjavl

Ett 750Ti ska nog räcka för dina behov för ca 1300, steget upp till 660 blir en del dyrare på runt 2k.
http://www.inet.se/produkt/5411104/gigabyte-geforce-gtx-750-t....

Visa signatur

NZXT Phantom 410 (Vit) | i5 3570k@4.2GHz | Asus P8Z77-V LE | Corsair Vengeance LP 1600MHz 16GB | Gigabyte GTX 670 Windforce OC @1GHz | Seagate 600 480GB | Corsair HX750 | Cooler Master 212 Evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

du e lite som ditt namn javl jobbig 500watt vadå ? vilket märke är det?

Spelar ingen roll då det klarar t.ex. 280x galant oavsett

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Skrivet av rinosaur:

Spelar ingen roll då det klarar t.ex. 280x galant oavsett

jo lite, sitter TS på en märkes dator med jobbigt chassi och tveksamt nätagg så skulle inte jag satt in nytt grafikkort.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

jo lite, sitter TS på en märkes dator med jobbigt chassi och tveksamt nätagg så skulle inte jag satt in nytt grafikkort.

Nätagg köper du om du behöver mera kraft eller om du har pengar över. Inte för "bättre fps". Därav skrev jag som jag skrev. För att inte förvirra ts som inte verkar alldeles för kunnig.

Sen är jag även tveksam på att det existerar nätagg speccade till 500 watt som inte pallar med ett 280x och en i5a. Om det inte är ACE eller nå kinabåg

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Nätagg köper du om du behöver mera kraft eller om du har pengar över. Inte för "bättre fps". Därav skrev jag som jag skrev. För att inte förvirra ts som inte verkar alldeles för kunnig.

Sen är jag även tveksam på att det existerar nätagg speccade till 500 watt som inte pallar med ett 280x och en i5a. Om det inte är ACE eller nå kinabåg

om dom har satt ett 500W i en dator med i5 + 620 skulle jag inte lita på det ett dugg, oftast brukar det sitta runt ~300w agg i såna vad jag sett, så undrar var dom rotat fram det där från.

kan som sagt också bli problem o få in ett "full längds" grafikkort i dessa oem datorer, minns att morsans dell var ett helvete o rota i, plast överallt

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Skrivet av rinosaur:

Nätagg köper du om du behöver mera kraft eller om du har pengar över. Inte för "bättre fps". Därav skrev jag som jag skrev. För att inte förvirra ts som inte verkar alldeles för kunnig.

Sen är jag även tveksam på att det existerar nätagg speccade till 500 watt som inte pallar med ett 280x och en i5a. Om det inte är ACE eller nå kinabåg

jo ja vet att nätagg inte förbättrar ens FPS men.. att bara svara på frågan utan att veta viket han har kan leda till massor av problem.

ja vet vad en genomsnittlig i5:a och ett grafikkort drar i watt. innan ja vet vilket nätagg TS har så förutsätter ja att TS har ett kinabåg eller ACE. följer ja den regeln och att veta lite om chassi ( ja ja vet att chassit inte förbättrar FPS´n) men det nya grafikkortet kan vara så långt att det inte får plats.

blir så mycket enklare då, än att svara som en myndighet lite fyrkantigt

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av Cheesier:

Ett 750Ti ska nog räcka för dina behov för ca 1300, steget upp till 660 blir en del dyrare på runt 2k.
http://www.inet.se/produkt/5411104/gigabyte-geforce-gtx-750-t....

Tack ^^

Har ett grafikkort från min gamla dator som är ett år gammalt, den har en Nvidia GTX 550 TI, skulle jag kunna få bättre fps med den för tillfället? Och hur mycket bättre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jobbigjavl:

Har ett grafikkort från min gamla dator som är ett år gammalt, den har en Nvidia GTX 550 TI, skulle jag kunna få bättre fps med den för tillfället? Och hur mycket bättre?

Bättre fps skulle du absolut få. Om du endå har kortet nära till hands så är det bara att stoppa in och testa, är samma drivrutin till båda så bara swappa över.

Visa signatur

NZXT Phantom 410 (Vit) | i5 3570k@4.2GHz | Asus P8Z77-V LE | Corsair Vengeance LP 1600MHz 16GB | Gigabyte GTX 670 Windforce OC @1GHz | Seagate 600 480GB | Corsair HX750 | Cooler Master 212 Evo

Permalänk
Medlem

750TI som någon ovan skrev är nog det bästa budget kortet för att få bra flyt i cs-go. Annars är steget upp AMD 280,280x,285 eller Nvidia 760,770. Begagnade kort som 660/xx, 580, 670, 680, 7970, 7950 för billig peng väldigt bra också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jobbigjavl:

Tack ^^

Har ett grafikkort från min gamla dator som är ett år gammalt, den har en Nvidia GTX 550 TI, skulle jag kunna få bättre fps med den för tillfället? Och hur mycket bättre?

550Ti är duktigt mycket bättre en 620. kör på det först och se ifall du är nöjd med prestandan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Hur kan du tycka att 4GB Ram är tillräckligt i en speldator?

Eftersom han specifikt skulle spela cs go och det inte använder mer ram. Onödigt att sitta och hålla på massa tom ram om man har en tajt budget och ändå inte hade tänkt göra så mycket annat? Är väl lite som att köpa 4 terabyte hdd och bara installera windows o csgo.

Visa signatur

En ny signatur