Starta datorn från ny systemavbildning win7

Permalänk
Medlem

Starta datorn från ny systemavbildning win7

Min C-disk på 1 TB låter som en folkracetävling. Har därför nu gjort en systemavbildning på min lika stora d-disk i min stationära dator. Troligen kommer ju c-disken att rasa när som helst. Min fråga: Om nu c-disken rasar om fem minuter, hur gör jag för att starta upp datorn igen? Ska man in i bios och ändra vid den uppstarten t ex?
Mycket tacksam för svar. Och God Jul!

Permalänk
Medlem

Återställa datorn med hjälp av en undansparad systemavbildning (system image)

Nedan kan du läsa stegvisa instruktioner för hur du återställer datorn med hjälp av en systemavbildning du skapat tidigare.

Steg 1: Tryck på rätt tangent för att visa datorns ”boot menu”

När du vill återställa datorn med en systemavbildning måste du starta upp (”boota”) datorn från en Windows-installationsskiva eller en systemreparationsskiva i stället för datorns hårddisk.

Guide: Återställ datorn med hjälp av en systemavbildning du skapat tidigare http://windowshjalp.se/?page_id=260

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

Tusen tack!

Permalänk
Medlem

Jag är osäker på hur systemåterställning fungerar till en helt ny SSD eller HDD eftersom den saknar enhetsbeteckning men om den inte hittas när du försöker återställa systemavbildningen så kan man göra en ny Windows installation med bara den nya SSD/HDD inkopplad så att den får enhetsbeteckning C: och sedan koppla in D: för att göra en systemåterställning med hjälp av en W7 DVD skiva eller systemreparationsskiva.

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

nu kommer jag kanske med en fråga som inte hör hemma här men jag kör i vilket fall som.
Har windows 7 Home editon premium key fast ingen skiva, nu sitter jag med ett fejkwindows som jag ej vill ha, har inte ens installerat drivrutinerna. Var kan jag få tag på en skiva till mitt windows? som sagt så har jag redan key och vill ha mitt riktiga windows (gillar ej att ha falskt windows)
Problemet började idag när jag skulle systemåterställa min dator med HPs recovery. Jag följde allt som jag skulle och den formaterade min hårddisk men ville ej ominstallera mitt windows! Känner mig så jävla låst, vill ej behöva lägga en tusenlapp och köpa nytt windows bara för att få tag på en skiva. Känns som att det inte finns någon vettig hemsida där ja kan ladda ner windows för att sedan lägga in på usb och boosta upp datorn och därav installera mitt windows, eller finns det? HJÄLP!

Permalänk
Medlem

Om du vill installera Windows 7 Home Premium 64Bit Svenska så kan du läsa inlägg nr 3 i denna tråd #14829747

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

Måste säga att du är en ängel:D håller på att testa nu! Tusen tack och god jul på dig!

Permalänk
Medlem

O ja ber än en gång om ursäkt att ja fråga detta här:p inte så lätt när man sitter med pixlar stora som skärmen (utan grafikdrivrutiner).