Permalänk

Datorn får bluescreen/startas om

Har fått problem med datorn, förra veckan startade jag datorn och direkt när jag tryckte upp google chrome så fick jag blue screen eller så blev allting svart och omstart.
Väntade ett tag och slog på datorn när det var kväll sen dess har den fungerat klockrent.

Till nu... gick upp imorse slog på datorn och loggade in, tryckte upp google chrome och datorn slocknade. Startade datorn igen kom in på internet surfade i några minuter och sedan startades datorn om.

Vad kan felet vara? Ibland får jag bluescreen och ibland blir datorn helt svart. Helt utan förvarning alltså. Skickar med lite bilder. Som kommer snart. Är på mobilen

Visa signatur

Moderkort: MSI B450 Gaming PLUS MAX
Processor: AMD Ryzen 5 2600 3.4 GHz
Ramminne: G.Skill Aegis 3000MHz 2x8GB
Grafikkort: RX6600
Chassi: Fractal Design

Permalänk
Visa signatur

Moderkort: MSI B450 Gaming PLUS MAX
Processor: AMD Ryzen 5 2600 3.4 GHz
Ramminne: G.Skill Aegis 3000MHz 2x8GB
Grafikkort: RX6600
Chassi: Fractal Design

Permalänk
Medlem

Rensa datorn på damm

Visa signatur

CASE: NZXT Switch 810 White Edition CPU: Intel core i7 3770K @ 4.3 GHz cooled by Corsair H100(SP120 Push-Pull) GPU: EVGA Geforce GTX 680 SC Signature Edition MOTHERBOARD: MSI Z77A-GD65 MEMORY: Corsair Vengeance 1600 MHz 16GB PSU: Corsair AX850 OS DRIVE: Intel 520 60 GB SSD SECONDARY DRIVE: Samsung 830 256GB SSD STORAGE DRIVE: Silicon Power 1TB external USB3

Permalänk
Medlem

Rensa datorn så bra det går på damm.
(lufttryck på burk eller någon gammal tandborste och dra av det du kan mellan fläktarna överallt och blås ur med munnen så bra det går och montera om processorkylaren med ny kylpasta (ta såklart bort den gamla också innan du lägger på ny )

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk

Har rensat datorn på damm med luft på burk och har inte fått någon bluescreen fram tills idag. (Inte använt datorn på typ 5-6 dagar om det spelar någon roll) och nyss fick jag ett meddelande om att det finns för lite ram även fast jag har 8gb installerat..

Visa signatur

Moderkort: MSI B450 Gaming PLUS MAX
Processor: AMD Ryzen 5 2600 3.4 GHz
Ramminne: G.Skill Aegis 3000MHz 2x8GB
Grafikkort: RX6600
Chassi: Fractal Design