Permalänk
Medlem

Köpt mig en ny dator

Datorn är köpt på inet en Taurus Overkill GTX 980 4790K

Och drog hem bf4 o lirade lite o kollade tempen o undra då är det normalt 980 ligger mellan 77-80 grader varmt?
första gången jag har nividia nämligen så vet inte hur det skall vara och jag fick även lite grafikfel på bf4 efter 1h spelande
mena detta paket ska ju lätt klara bf4 på ultra os.v

jag har dom nyaste drivern till grafikortet

så jag undra skall det vara så varmt och varför kommer det sig det blir grafikproblem
svårt o förklara felet men det hände när jag kollade på viss håll o kom svarta steck typ men jag kunde spela det var bara på ett visst ställe :S

hade inte det innan det problemet o då hade jag Gigabyte Radeon HD7970 GHz Edition

sry om texten är lite förvirrande är ingen expert på formulera mig bra.

mvh affe

Visa signatur

Chassi:Taurus CPU:Intel Core i9 9900K MB:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING SSD:Samsung 1tb HDD:3TB + Extern:5.5TB RAM:Corsair VENGEANCE LPX 2666MHz 32gb GPU:ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC PSU:BeQuiet Kraft 700 Ljud:logitech Z-5500/Corsair VOID Wireless RGB Vit Skärm:Acer Predator x34"

Permalänk
Skrivet av Affe69:

Datorn är köpt på inet en Taurus Overkill GTX 980 4790K

Och drog hem bf4 o lirade lite o kollade tempen o undra då är det normalt 980 ligger mellan 77-80 grader varmt?
första gången jag har nividia nämligen så vet inte hur det skall vara och jag fick även lite grafikfel på bf4 efter 1h spelande
mena detta paket ska ju lätt klara bf4 på ultra os.v

jag har dom nyaste drivern till grafikortet

så jag undra skall det vara så varmt och varför kommer det sig det blir grafikproblem
svårt o förklara felet men det hände när jag kollade på viss håll o kom svarta steck typ men jag kunde spela det var bara på ett visst ställe :S

hade inte det innan det problemet o då hade jag Gigabyte Radeon HD7970 GHz Edition

sry om texten är lite förvirrande är ingen expert på formulera mig bra.

mvh affe

Verkar inte onormalt http://www.sweclockers.com/recension/19677-zotac-geforce-gtx-...

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Okej då var det löst haha, men kan man inte ändra fläktarna på 980? isf hur/vart

då var det bara bf4 problemet kvar

Visa signatur

Chassi:Taurus CPU:Intel Core i9 9900K MB:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING SSD:Samsung 1tb HDD:3TB + Extern:5.5TB RAM:Corsair VENGEANCE LPX 2666MHz 32gb GPU:ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC PSU:BeQuiet Kraft 700 Ljud:logitech Z-5500/Corsair VOID Wireless RGB Vit Skärm:Acer Predator x34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Affe69:

Okej då var det löst haha, men kan man inte ändra fläktarna på 980? isf hur/vart

då var det bara bf4 problemet kvar

Inte för att vara otrevlig, men sök på google så får du alla svar där.

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem

ja har gjort detta men hade önskat rakt svar på att så jag vet imed jag är ny på det gröna laget men jag få väla googla på, samt bf4 problemet handla mest om driven till grafikkortet.

Visa signatur

Chassi:Taurus CPU:Intel Core i9 9900K MB:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING SSD:Samsung 1tb HDD:3TB + Extern:5.5TB RAM:Corsair VENGEANCE LPX 2666MHz 32gb GPU:ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC PSU:BeQuiet Kraft 700 Ljud:logitech Z-5500/Corsair VOID Wireless RGB Vit Skärm:Acer Predator x34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mogwaii:

Inte för att vara otrevlig, men sök på google så får du alla svar där.

Om alla söker på google försvinner funktionen av ett forum

OnT:
Prova MSI afterburner så kan du, förutom att styra fläktarna, dessutom överklocka kortet om prestandan inte räcker till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haellgren:

Om alla söker på google försvinner funktionen av ett forum

OnT:
Prova MSI afterburner så kan du, förutom att styra fläktarna, dessutom överklocka kortet om prestandan inte räcker till.

Räcker o söka på bef forum inlägg på sweclockers, ligger nog ett par liknande trådar som denna / vecka.

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera MSI afterburner för att styra fläktar och överklocka etc, men det kan finnas mer avskalade program om du bara vill styra fläktarna.

Edit: Läste folks inlägg och insåg att någon redan rekommenderat afterburner, men jag antar att vi båda vittnar om att det är ett bra program åtminstone.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Tempen är inget konstigt. Men vad har du för grafikbuggar i BF4?

Edit:
Ok svarta sträck.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

MSI afterburner är nu installerad skall bara klura ut hur detta fungera hehe, tack så jätte mycket för det

och nu till bf4 jag googlade "höhö" på grafikfel o fick upp denna bild, Som är mest lik mitt problem. det problemet har bara hänt en gång för mig, sen försvann det o sen kunde jag lira på igen. men lite iriterrande äre allt

jag vet inte vad mitt fps ligger på har inget program för o se att, jag lirade på ultra iaf så långt vet jag, jag ska även ladda ner far cry 4 o ser om jag få samma problem

Visa signatur

Chassi:Taurus CPU:Intel Core i9 9900K MB:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING SSD:Samsung 1tb HDD:3TB + Extern:5.5TB RAM:Corsair VENGEANCE LPX 2666MHz 32gb GPU:ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC PSU:BeQuiet Kraft 700 Ljud:logitech Z-5500/Corsair VOID Wireless RGB Vit Skärm:Acer Predator x34"

Permalänk
Medlem

Det finns ett OSD program som följer med MSI afterburner installationen, rivatuner. Jag tror att du kan ställa in nån slags fps OSD där, men annars har du ju fraps till exempel.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Fraps hade jag innan men det gillade inte Punkbuster nämligen så jag tog bort att. mene jag har lirat nu några gånger o det har inte hänt nått mer, mycket märkligt hehe

Visa signatur

Chassi:Taurus CPU:Intel Core i9 9900K MB:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING SSD:Samsung 1tb HDD:3TB + Extern:5.5TB RAM:Corsair VENGEANCE LPX 2666MHz 32gb GPU:ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC PSU:BeQuiet Kraft 700 Ljud:logitech Z-5500/Corsair VOID Wireless RGB Vit Skärm:Acer Predator x34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Affe69:

Fraps hade jag innan men det gillade inte Punkbuster nämligen så jag tog bort att. mene jag har lirat nu några gånger o det har inte hänt nått mer, mycket märkligt hehe

skriv in perfoverlay.drawfps 1 i consollen (den får du upp genom att trycka §) så kommer FPS att visas

Visa signatur

here we go!