datorn får ingen kontakt med skärmen

Permalänk

datorn får ingen kontakt med skärmen

Hej. Har ett problem med att datorn inte får någon kontakt med skärmen. Har just nu kopplat adaptern från skärmen direkt till moderkortet men eftersom att jag inte använder integrerad grafik så tänkte jag att problemet kanske är att jag måste koppla skärmen direkt till grafikkortet. Kan nån som vet snälla berätta vad som är problemet och vad jag ska göra för att få det att fungera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathan S:

Hej. Har ett problem med att datorn inte får någon kontakt med skärmen. Har just nu kopplat adaptern från skärmen direkt till moderkortet men eftersom att jag inte använder integrerad grafik så tänkte jag att problemet kanske är att jag måste koppla skärmen direkt till grafikkortet. Kan nån som vet snälla berätta vad som är problemet och vad jag ska göra för att få det att fungera.

koppla till gafikkortet

Visa signatur

win8.1|amd fx 8320 4.2 ghz|gigabyte gtx 660 2gb oc|gigabyte 990fxa ud5|8gb ram|Fractal Design Integra R2 750W|Fractal Define S|CM 212 evo

Permalänk
Medlem

Vad är det för adapter du försöker koppla till och till vilken anslutning vga/dvi/hdmi/displayport?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc