Permalänk
Medlem

ingen ström från psu?/ helt död

Hej
felsökt ett tag och fattar inte varför inte jag inte får något livstecken från burken...
Msi z97
Psu-moderkort
psu till cpu på moderkort borde räcka för att iaf se någonting?

Ska byta nätagg, ram, kolla på bakplåten på moderkort. Kan fel version av bios få datorn att verka heldöd?

Skickades från m.sweclockers.com
ah försöker sätta ihop
msi z97 gaming 7
I7 4790K
gigabyte gtx980
evga 750w agg
tredje strömkabeln funkade så nu lirar det nästan....

Får ingen bild efter att jag installerar drivrutiner för grafikkortet. Windows bootar upp och man hör windows startljud via hörlurar.
Dock så kan jag se grafikortet i bios. Jag får bild i felsäkert läge via grafikortet, kopplar jag ur grafikortet får så bild via mobo annars inte.

Installerade mobos drivrutiner-> uppdaterade windows -> körde skivan för grafikkorts rutiner= Ingen bild efter att windows har laddat klart, har bild innan dess.
går ej att avinstallera drivrutinerna för grafikkortet då av installations programmet får errors
alla fläktar snurrar och ser helt ok ut annars.

Jag tänkte ladda ner senaste drivrutiner från gigabytes hemsida och se om de fungerar bättre

Permalänk
Medlem

Är nätagget på då? Finns en switch på baksidan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Skulle underlätta om vi viste hur du hamnde i den här situtaitonen eftersom nästan allt är känt för att kunna blocker så att datorn verka död.

Gäller också struntsaker som mus, tangentbord, USB kablar, SATA kablar, kringutrustning osv som inte ens behövs tills du får liv i datorn.