Fläkten låter jätte högt när man spelar!!

Permalänk
Medlem

Fläkten låter jätte högt när man spelar!!

Tjena behöver lite hjälp, de är så att min dator låter som ett jävla jet plan när man spelar förmodligen någon fläkt! De är inte bara 1 spel de låter på utan alla.
De är inget hemmabygge utan datorn är en Asus m51AC, köpte den för några månader sen.

CPU - Intel Core i5 4:e gen. 4440S 2.80 GHz

Grafikkort - NVIDIA GeForce GTX 760 3GB

Tänkte prova att sätta in en annan cpu fläkt eller vad tror ni de kan vara ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av moller1:

Tjena behöver lite hjälp, de är så att min dator låter som ett jävla jet plan när man spelar förmodligen någon fläkt! De är inte bara 1 spel de låter på utan alla.
De är inget hemmabygge utan datorn är en Asus m51AC, köpte den för några månader sen.

CPU - Intel Core i5 4:e gen. 4440S 2.80 GHz

Grafikkort - NVIDIA GeForce GTX 760 3GB

Tänkte prova att sätta in en annan cpu fläkt eller vad tror ni de kan vara ?

Öppna datorn och se vart ljudet kommer ifrån. Enklaste lösningen.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

tycker alla färdigbyggda datorer (som jag har erfarenhet av) låter som ett mindre jet plan när man spelar. men det är den effekten man får av små och antagligen billiga fläktar, lättaste sättet att få ned ljudnivån är att köpa nya och bättre fläktar och kanske ljudisolera chassiet lite. även om du kanske inte får en tyst dator under spelade, då det kräver en hel del tid och pengar så kan man få ett mer behagligt "brus" istället för det "tjutandet" som jag antar att du upplever nu.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D , Kingston Fury 32gb @ 6000MHz, MSI MAG X670E Tomahawk, EVGA RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA, EK-AIO Elite 360, EVGA SuperNOVA 1000 G3, Lian-Li 011 Dynamic Evo, Samsung Odyssey G8 OLED, Asus PB278Q

Permalänk

Intels stock kylare har en tendens att låta som ett jetplan när den börjar varva upp mot max.

den är inte direkt väl tilltagen men klarar jobbet och inga marginaler...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Öppna datorn och se vart ljudet kommer ifrån. Enklaste lösningen.

Skrivet av Wolfie91:

tycker alla färdigbyggda datorer (som jag har erfarenhet av) låter som ett mindre jet plan när man spelar. men det är den effekten man får av små och antagligen billiga fläktar, lättaste sättet att få ned ljudnivån är att köpa nya och bättre fläktar och kanske ljudisolera chassiet lite. även om du kanske inte får en tyst dator under spelade, då det kräver en hel del tid och pengar så kan man få ett mer behagligt "brus" istället för det "tjutandet" som jag antar att du upplever nu.

Skrivet av Rouge of Darkness:

Intels stock kylare har en tendens att låta som ett jetplan när den börjar varva upp mot max.

den är inte direkt väl tilltagen men klarar jobbet och inga marginaler...

Öppnade och man hörde direkt att de va från cpu kylaren! Vad ska jag köpa för kylare då, http://www.inet.se/produkt/6308839/be-quiet-dark-rock-3 skulle denna kunna gå eller finns de bättre billigare alternativ ?

Permalänk
Avstängd

Tänk på att kylaren du länkade bygger 16 cm från moderkortet.
Mät först så du får på sidopanelen på chassit.:)

http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/kylning/processo...

Denna bygger 12.5 cm.och Jag har bra erfarenhet av den.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk

Om du inte vill betala onödigt mycket rekommenderar jag denna:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1008748

Nästan princip lika bra, men halva priset.

Denna bygger också 16 cm, som ditt eget förslag, så mät först!

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Inaktiv

Tycker väl att grafikkort låter som värst.. Det är i alla fall vad jag stör mig på med min burk. Har dock inte hört en stockkylare på ett antal år så det kan mycket väl vara den.