Permalänk

Dator laggar, hjälp!

Tja min äldre dator som laggade innan laggar ännu mer nu varför?
Moderkort: Gigabyte h58a-ud3r
cpu: Intel i7 960
ram: 3x2gb Corsair
grafikkort: ASUS GeForce GTX 750 Ti
psu: Corsair CX 500W
chassi: Antec 900
2 hårddiskar, 1 vanlig och 1 ssd

Innan körde jag med ett annat nätaggregat som var chieftec nitro 85, 650W men när jag bytte ut det till ett med mindre styrka fast nyare agg så blev min spelupplevelse sämre. Lägre fps och lagg spikes, känner av lagget även när jag inte spelar. Jag bytte ut agget eftersom att det gammla lät väldigt mycket och tänkte att corsair skulle vara bättre. Men vad beror lagget egentligen på? Vad kan man ändra på denna datorn för att den ska fungera som den skall, kan en formatering vara lösningen?

Permalänk

Nu har jag hittat lösningen, har ingen aning om varför det började lagga mer efter att jag bytte nätaggregatet men jag läste på lite i andras inlägg där de hade samma problem med fps drop och laggspikes och då kom jag fram till att jag var tvungen att göra en drivrutins clean. Alltså så räckte det då inte bara med att jag avinstallerade mitt gamla grafikkorts drivrutin då jag skaffade ett nytt grafikkort till datorn som inte var av samma märke. Jag använde mig av Guru3D's gratis driverclean och rensade upp alla grafikkorts drivrutiner och installerade om på nytt och då var det som en helt ny dator :-D! Hoppas detta kan hjälpa andra med.