Död PSU, Moderkort eller felaktig koppling?

Permalänk

Död PSU, Moderkort eller felaktig koppling?

Jag kunde inte komma på en passande titel, då jag inte riktigt förstår vad som försegår. Sedan ett tag tillbaka har min gamla plåtburk enbart stått i ett separat rum tillsammans med ett flertal andra gamla komponenter. Här om dagen satte jag ihop den igen och försökte starta den. Allt som händer är att LED lampan på startknappen blinkar till och psu'n tjuter till? Inga fläktar startas eller något liknande.

Datorn är uppbyggd på ett flertal gamla komponenter :

Mobo : MSI cuba MS-7301
Processor : (tror att det var en) Intel pentium D 915

Ram : (Vet inte märket eller namnet) 2gb ddr2 (tror att det var) 200mhz

Jag har inte hunnit testa allt för mycket med den. Men det verkar som att psu'n inte genererar tillräckligt mycket med ström. Det kan också var en mindre felkoppling vid kablarna till moderkortet.

*Kommer ladda upp en bild imorgon om jag har tid* :

Ber om ursäkt för några större/mindre felstavningar och om denna tråd inte riktigt är var den ska vara (Jag tar självfallet ner den om så är fallet). Kom även ihåg att jag inte använt datorn på ca 1 år, så fel beskrivningar när det gäller komponenter kan förekomma.

//tack i förväg, mvh Izac.

Permalänk
Skrivet av Stealhelm:

Jag kunde inte komma på en passande titel, då jag inte riktigt förstår vad som försegår. Sedan ett tag tillbaka har min gamla plåtburk enbart stått i ett separat rum tillsammans med ett flertal andra gamla komponenter. Här om dagen satte jag ihop den igen och försökte starta den. Allt som händer är att LED lampan på startknappen blinkar till och psu'ns tjuta till? Inga fläktar startas eller något liknande.

Datorn är uppbyggd på ett flertal gamla komponenter :

Mobo : MSI cuba MS-7301
Processor : (tror att det var en) Intel pentium D 915

Ram : (Vet inte märket eller namnet) 2gb ddr2 (tror att det var) 200mhz

Jag har inte hunnit testa allt för mycket med den. Men det verkar som att psu'n inte genererar tillräckligt mycket med ström. Det kan också var en mindre felkoppling vid kablarna till moderkortet.

*Kommer ladda upp en bild imorgon om jag har tid* :

Ber om ursäkt för några större/mindre felstavningar och om denna tråd inte riktigt är var den ska vara (Jag tar självfallet ner den om så är fallet). Kom även ihåg att jag inte använt datorn på ca 1 år, så fel beskrivningar när det gäller komponenter kan förekomma.

//tack i förväg, mvh Izac.

det är rätt svårt att koppla kablarna fel då det bara går sätta in dom åt ett håll. 20/24pins och 4pins.
investera i ett test agg alltid bra att ha. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=289729

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644