Permalänk

Dator fastnar vid uppstart [LÖST]

Hp Pavilion stationär dator startar inte korrekt.

När jag sätter på den så fastnar den här;

Det står F10 = BOOT SETUP
ESC = BOOT MENU och så vidare men det händer ingenting när man klickar på tagnenterna

Hur löser jag detta? Kan man rädda det som finns på datorn om den skulle behöva slängas?

Permalänk
Medlem

Ändra trådtiteln till något vettigt utan en massa caps så kanske det kommer nån som kan hjälpa dig.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Skrivet av Jonathan1312:

Hp Pavilion stationär dator startar inte korrekt.

När jag sätter på den så fastnar den här; http://i59.tinypic.com/123tx0y.jpg

Det står F10 = BOOT SETUP
ESC = BOOT MENU och så vidare men det händer ingenting när man klickar på tagnenterna

Hur löser jag detta? Kan man rädda det som finns på datorn om den skulle behöva slängas?

Skriv lite mera info, om vad som har hänt och när det problemet uppstod och datorns specs osv

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk

Enligt generell HP Laptop Supporten:

För att utföra en hård omstart på en dator med ett löstagbart batteri , använd följande steg : Stäng av datorn . Ta bort datorn från eventuella dockningsstationen. Koppla från alla externa anslutna perifera enheter som USB- lagringsenheter , externa bildskärmar och skrivare . Koppla bort nätadaptern från datorn . Ta ut batteriet ur batterifacket . Tryck och håll nere strömknappen under ca 15 sekunder för att tömma eventuella rest elektrisk laddning från kondensator som skyddar minnet . Sätt i batteriet och anslut nätadaptern tillbaka in den bärbara datorn , men anslut inte någon av de kringutrustning . Tryck på strömbrytaren för att slå på datorn . Om en startmeny öppnas , använd piltangenterna för att välja Starta Windows normalt , och tryck sedan på Enter . Efter att ha återanslutit all kringutrustning , kör Windows Update och HP Support Assistant för att uppdatera alla drivrutiner .

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathan1312:

löst problem

Dålig stil att ta bort din fråga och titel då blir det svårare för andra om de får samma problem som du.

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd återställd*

Jag har återställt den inledande inlägget.
TS får gärna skriva hur problemet löstes då det kan hjälpa andra som hamnat/hamnar i samma situation

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord