Permalänk
Inaktiv

Skärmen slocknar ett ögonblick

Edit, förhoppningsvis sista: Har slutat använda Firefox helt och problemet har hittills inte märkts av. Så det är troligen en kombination utav Firefox och twitch, eller någon plugin, eller liknande, som skapar detta problemet. Orkar inte forska i detta då det är sjukt irriterande men hoppas att det är löst nu..

Edit återigen..: Tydligen inte Better Twitch Tv, men det är fortfarande bara när jag har Firefox igång och tittar på en stream. Verkar som att jag kommer ha roligt ett tag framöver..
Edit igen..: Det var tydligen inte alls löst.. Har nu problemet med mitt 970, men, jag har upptäckt att det endast inträffat när jag har Firefox igång, eller rättare sagt Twitch, och med Better Twitch Tv. Funderar på om det är detta lilla script som jävlas med mig.
Edit: Inget problem efter avinstalltion utav allt utom CCC och drivrutin. Dock så har jag nu bytt ut detta då fläktarna gav upp, men utifall någon har liknande problem kan ni prova detta!

Halloj, jag har ett lite små lustigt problem som jag inte hittar någon lösning på, eller orsak till för den delen heller..
Det som händer är precis som Titeln säger, skärmen slocknar. Det är så pass kort tid att jag först trodde att det var jag som blickade, men jag har med tiden säkerställt att det inte är fallet.
Det kan inträffa när jag tittar på Twitch lite av o till, men blir för det mesta värre när jag spelar, så jag antar att det är grafikkortet, men jag vet ärligt talat inte.
Det är inga loggar som säger ett piss.
Jag har senaste drivrutinerna.
Problemet uppstod från ingenstans, det började alltså inte pga mjukvara.
Nej, temperaturerna är det inge knasigt med, de ligger på 30-40 när jag tittar Twitch.
Inget överklockat.

Specs:
2700k
270x Dual-x 2gb
ASRock p67 pro3
16gb ram
Syncmaster 2233sn
Nå sketet Antec agg.. Kan försöka hitta lådan o se vad det hette om detta är er gissning. 650w dock.

Tackar för er tid.

Edit:
Yes, jag har kollat så sladdarna sitter i också..

Permalänk
Inaktiv

Nu slocknade den helt.. Tryckte på knappen (inte hålla in) efter att ha stängt av skärmen. Lät de va i nån minut, går o slår på skärmen igen, och nu fungerar det.. Datorn stängdes aldrig av och letar nu efter nå virus..
När den slocknade helt så blinkade lampan på skärmen så jag antar att den inte fick något utav kortet.

Permalänk

har du kollat dina energi inställningar? hade ett liknade problem tidigare och när jag byte från energy saver till high performance så försvann den slokande skärmen.

annars så tippar jag på att skärmen är defekt. prövat en annan?

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Blackteeth:

har du kollat dina energi inställningar? hade ett liknade problem tidigare och när jag byte från energy saver till high performance så försvann den slokande skärmen.

annars så tippar jag på att skärmen är defekt. prövat en annan?

Aldrig haft på något sparläge och kommer aldrig ha det

Nope, har inte provat annan skärm, men jag börjar bli lite trött på detta nu så ja ska nog trycka i mitt gamla 4890 snart.. Får vi se om problemet kvarstår.

Permalänk
Inaktiv

Avinstallerade alla AMDs drivisar utom själva grafikdrivaren och CCC, inte upptäckt några problem i spel hittills.. Blir fan galen. Aja nu får de bli o sova så kanske man är lite klokare imorn

Edit: 2timmar dota och fortfarande inget.. Fattar inte vad AMD gör med sina drivare, fick blåskärm av "Gaming Evolved App" och nu verkar de greja nå skumt problem med skärmen. Återkommer om det verkar vara helt borta..

Edit2: Inget blickande på hela dagen.. Hoppas det fortsätter flyta som tänkt..