jag behöver hjälp min dator börjar helt plötsligt att spela nyheter tror att det är ett virus

Permalänk
Medlem

jag behöver hjälp min dator börjar helt plötsligt att spela nyheter tror att det är ett virus

jag satt och väntade på att skrivbordet skulle laddas när min dator börjar spela ryska nyheter om en kille som gjorde huvudtransplantation och jag hade inga fönster öppna eller har laddat ner en sådan fil jag har kört malwarebytes och det fortsätter

Permalänk
Medlem
Skrivet av theZZ:

jag satt och väntade på att skrivbordet skulle laddas när min dator börjar spela ryska nyheter om en kille som gjorde huvudtransplantation och jag hade inga fönster öppna eller har laddat ner en sådan fil jag har kört malwarebytes och det fortsätter

Gå in i msconfig sen autostart i cmd och titta om du ser något misstänkt program, sen rekommenderar jag att alltid gå in i felsäkertläge då man söker eller ska ta bort ett eventuellt virus. Händer ibland att det inte går hitta/söka efter när man inte är i felsäkert.

Sen är det helt enkelt bara att fortsätta söka!

Visa signatur

Fractal Design R5 | MSI X370 Pro Carbon | Ryzen 5 3600 | Corsair DDR4 3200 | DH-15 | Sapphire RX 5700 XT Pulse | Corsair RM850W | 2x Corsair Force Series 3 120GB + Crucial BX100 250GB| 4TB Mek disk | Corsair MP510 M.2 SSD 1tb

Permalänk
Medlem

jag kan inte hitta något misstänkt program i cmd och inte i felsäkert läge heller för att jag köpte nytt grafikkort så reboota jag hela datorn och det gjorde jag igår så det gick väldigt fort att skanna det lila som finns

Permalänk
Inaktiv

Ryska nyheter om en kille som gjort huvudtransplantation direkt vid uppstart av datorn?

Min rekommendation är en ominstallation, oavsett vad ditt antivirusprogram hittar.

Kanske två för att vara på den säkra sidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av theZZ:

jag satt och väntade på att skrivbordet skulle laddas när min dator börjar spela ryska nyheter om en kille som gjorde huvudtransplantation och jag hade inga fönster öppna eller har laddat ner en sådan fil jag har kört malwarebytes och det fortsätter

Har du skannat för rootkits? det brukar vara det om den kör igång nåt automatiskt.

Permalänk
Medlem

nu har jag gjort en till reboot och det fortsätter

Permalänk
Medlem
Skrivet av theZZ:

nu har jag gjort en till reboot och det fortsätter

Sök igenom datorn med ett antivirusprogram, eller ominstallera windows.

Visa signatur

Main: i5-6600k - 2x8GB DDR4-3200 - AMD FURY Tri-X - Corsair MP510 960 GB M.2
pfSense: GA-J1900N-D3V - SK Hynix 2x2gb
unRAID: Xeon E3-1230v2 - 16 GB DDR3 (ECC) - Dell PERC H310 - 8x4TB

Permalänk
Medlem

efter att ominstallerat windows så har ljudet försvunnit tack för hjälpen