Permalänk
Medlem

Klarar min dator de nya spelen??

Hej undra bara om min dator kommer klara de nya kommande spelen iår.

Intel(R) Core(TM) i5-4670K CPU @ 3.40GHz Processor
Asus Z87-Pro Moderkort
Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 Ram

Kan inget om datorer.

Permalänk
Medlem

Vad har du för grafikkort?

Kör du på den inbyggda delen kommer du att få problem...

Permalänk
Medlem

Grafikkortet är väldigt viktigt för oss också! Men det du skrev klarar dem galant men sen får man ju hoppas att du sitter på ett ok grafikkort
Det hittar du om du går in i kontrollpanelen---> Enhetshanteraren och väljer bildskärmskort där så står det vilket du har!

Permalänk
Medlem

Gainward NVIDIA GeForce GTX 760 2gb eller 4gb kommer inte riktigt ihåg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tasimo:

Gainward NVIDIA GeForce GTX 760 2gb eller 4gb kommer inte riktigt ihåg

Grafikkortet är den svagaste länken, men det är fortfarande ett halvhyfsat kort. Beror nog till stor del på din krav (inställningar).

Permalänk
Medlem

Mest på high och ultra främst ultra på bfh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tasimo:

Mest på high och ultra främst ultra på bfh

Processor o minne är inga problem. Ev får du uppgradera grafikkortet och ev ännu längre fram i tiden minnet kanske, till 16gb men jag tror 8gb kommer hålla ett bra tag till.

Processorn du har är en top of the line i5a och tror skillnaden mellan den och i5-4690k som säljs idag är 3% om jag inte minns fel från sweclockers test.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

Tja, det beror lite på vilka nya spel och vilken upplösning in skärm har.
Samt hur det nya spelen är kodade - sånt kan variera.
Men på det stora hela låter det som din dator är hyfsat bra. Du har långt bättre grafikkort än jag tex.
Jag skulle rekommendera att vänta först på att spelen kommer ut sen ser vilka grafikkort som klarar det. I alla fall om du väntar på något särskilt spel.

Visa signatur

Laptop: HP ZBook 15.
WS : i9-9900K, Asus Prime-A, 24 GB ram @3600 MHz, Qaudro K4000, 2 TB SSD + blandade HDD.

Permalänk
Medlem

Om BFH är BattleField Heroes så klarar grafikkortet det utmärkt. Det är för nyare, mer krävande titlar som det kommer vara den svagaste länken. Sen är det klart att upplösning spelar in med.. Men sålänge du känner att du får tillräcklig kräm är det bara att avvakta med uppgradering.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Battlefield Hardline.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tasimo:

Battlefield Hardline.

Såklart, doh.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Skrivet av MoNkeY-05:

Såklart, doh.

Känn dig inte ensam, jag tänkte på BF Heroes också

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W10