Permalänk
Medlem

Problem med mus och portar!

Tja!

Har stött på ett problem med min dator på sistone. Det började med att jag började spela csgo i sin vanlig ordning och efter kanske en halvtimme kopplades musen bort och kom tillbaka efter 5 sekunder (Usb-ljudet för när man sätter i musen och kopplar ut musen spelades upp). Jag tänkte inte så mycket på det utan spelade bara vidare. Efter ett tag gjorde musen samma sak igen och höll på kanske i 10 minuter med intervaller. Jag tänkte direkt att det var glapp i sladden men prövade att böja den på olika ställen men det var inte sladden. När jag tabbade ned kom det upp "En USB-enhet känns inte igen". Jag avslutade spelet och började googla direkt. Jag såg att någon hade löst problemet med att gå in i enhetshanteraren och sedan ändra strömförsörjnings alternativen till att datorn inte skulle stänga av musen när datorn behövde ström. Jag ändrade alla usb alternativ och prövade att spela igen. Allt funkade perfekt hela kvällen! Jag trodde jag hade fixat det, men nästa dag kom det tillbaka igen men då blev det värre... Helt plötsligt fryser musen och tangentbordet, men jag kan fortfarande höra i headsetet och se vad som händer på skärmen men inte prata eller röra något på datorn (Musens led blinkar som om den disconnectas och reconnectas med korta intervaller).

Jag har prövat att avinstallera musen och låta den installeras igen, laddat ner drivrutiner till musen. Laddat ner drivrutiner till moderkortet för usb-portarna men utan framgång.

Har någon haft samma problem som mig eller tror veta vad det är för fel så skriv gärna en kommentar så skulle jag bli evigt tacksam! Själv misstänker jag att mitt nätagg börjar dö ut så att portarna inte får tillräckligt med ström.

Permalänk
Medlem

Jag tror chansen till vettiga svar ökar om du skriver vilken hårdvara du har osv.
Spontant känns det inte som att en mus som drar förhållandevis lite ström skulle va det första som "slås ut" om agget börjar tappa stinget.

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500

Permalänk
Medlem

Mus: Steelseries Sensei
Tangentbord: Qpad MK-85
Moderkort: Asrock z77 extreme4
Nätagg: Chieftec 650W
Headset: Steelseries V2 Frost
Processor: Intel Core i5 3570K
Grafikkort: Nvidia GTX 680

Win7