Behöver hjälp med borttagning av reklamvirus

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp med borttagning av reklamvirus

Hej
Har upptäckt att jag får massa reklamer och nya sidor öppnas av sig själv när jag är på google chrom. Det står "Ads by RespectSales" samt det dyker upp SalesPlus också. Kollade under tilläg i GOOGLE CHROME men det är tomt. Gjorde systemåterställningen men hjälpte inte. Hur blir jag av med de irriterande ads

§3.1
Permalänk
Medlem

Vart har du nu vart och klickat? Gå in på din kontrollpanel på datorn och börja avinstallera allt som verkar ha med ads att göra. Malware är inte kul. Du skulle kunna testa ominstallera Chrome också om du fortfarande har problem. Glöm inte kolla så att din startsida i Chrome stämmer.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Installera något anti malware program med, typ maleware bytes eller så.

Visa signatur

.:[Main System - Chassi: Fractal Design Define R2 XL - Moderkort: TUF Z370-PLUS GAMING - CPU: Intel i5-8600K - RAM: Corsair Vengeance 2133mhz 8GB x2 - GFX: Nvidia GeForce GTX 1080]:.
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Om jag bara visste. Gjorde detta med att avinstallera skumma program. Installerade om Chrome men hjälpte inte. När jag skulle klicka " Skriv svar " här så öppnades nån reklam sida. Så jäkla irriterande

Permalänk
Avstängd

Hahaha. Måste vara trött... Läste först rubriken som "Ta bort aids"...

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

maleware bytes har jag installerat och den hittade en del vilket jag tog bort men efter jag startade datorn så kommer de upp igen

Permalänk
Medlem

Där du skrev till mig Xamber " Installera något anti malware PROGRAM med, typ maleware bytes eller så ", just efter ordet " PROGRAM " är det en grön pil snett uppåt. Det är ads. Vet ej om någon annan ser det

Permalänk
Medlem
Skrivet av adde34:

Där du skrev till mig Xamber " Installera något anti malware PROGRAM med, typ maleware bytes eller så ", just efter ordet " PROGRAM " är det en grön pil snett uppåt. Det är ads. Vet ej om någon annan ser det

Kolla om du hittar något suspekt bland tilläggen i Chrome.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

har du AVG? har för mig att AVG ger dem en grön pil som ska symbolisera att sidan är ok.

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adde34:

Där du skrev till mig Xamber " Installera något anti malware PROGRAM med, typ maleware bytes eller så ", just efter ordet " PROGRAM " är det en grön pil snett uppåt. Det är ads. Vet ej om någon annan ser det

Kör malwarebytes i felsäkert läge. Har du andra datorer som har samma fel? Isåfall kan någon ha hijackat din router, du kan lösa detta lätt genom att bara reseta den.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem

Låter liknande #15389732
Han verka ha löst det med adwcleaner

Visa signatur

Photo enthusiast, IT-geek, coder, designer & self-proclaimed pixel-peeper. All in all I have a strange interest in collecting light with electronic devices in unusual but specific ways.

Permalänk
Medlem

Adwcleaner rekommenderas starkt, mycket bra program.

Permalänk
Medlem

Om du redan har tagit bort alla misstänkta program i Kontrollpanelen > Avinstallera ett program och misstänkta Tillägg i Chrome så kan du köra Malwarebytes Anti-Malware i felsäkert läge, du kan läsa mer i denna tråd http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/1366360...

Och även AdwCleaner är ett mycket bra program för att ta bort Adware https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/

Sedan kan du återställa Chrome https://support.google.com/chrome/answer/3296214?hl=sv

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

Rekommenderar att du kör både AdwCleaner samt Malwarebytes, reklamen kommer från något program (adware) som har installerats djupt inuti din hårddisk.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kadimski:

Adwcleaner rekommenderas starkt, mycket bra program.

håller helt med, det var det första jag tänkte tipsa när jag kom in i den här tråden, den har hjälpt mig flera gånger när jag tagit bort malwares på farsans/brödernas datorer.

sen som tidigare nämts i tråden, gå in på chromes inställningar och ta bort t.ex. skumma add-ons och rensa "hantera sökmotorer" och startsida.

En annan sak har jag upptäckt med dessa malwares är att de lägger en start funktion i din genväg. så högerklicka även på den iconen och kolla i slutet vad den har för "mål" eller vad den heter på svenska. (target:) brukar ha några startfunktioner från malwares.

Permalänk
Medlem

Inget i tilläget utom Adblock plus. Ingen AVG har jag. Jag får testa adxcleaner sen. Tack för hjälpen