Jag har inte åstadkommit så många tabbar, men för en vecka sen skulle jag spruta in lite olja i CPU-fläkten med en sprut-mojäng. Det visade sig dock att oljan inte kom från mitten av pipen utan från sidorna, så minnena, moderkortet och graffen fick olja på sig. Jag fick panik, så jag bara torkade av med papper... Det flyter på bra nu, systemet tog icke skada.
Min bror däremot är ett rikigt klantarsel. Han har sabbat 2 hårddiskar! En "älskling" Maxtor 40 GB, och en Maxtor 60 GB. Alltså vilken idiot, hårt slag förtjänar han! ARGH, jag skulle ju ha 60 gigaren till min nya dator som jag sitter vid nu (har bara 20). Han fick naturligtvis en ny 80 GB, medan jag sitter fortfarande och väntar på skiten, men har inte fått ett svar - 6 månader senare.
Han försökte också modda ett gammalt IBM-chassi, vilket slutade i blodiga skärsår. Sen försökte han installera senaste Linux på samma dator, och hur bra gick det??
Min far skulle installera en server i källarn, och fick med sig en 900 mhz processor. Allt var riggat och klart, så han satte igång. SQUIZK! Datorn lägger av!
Det visar sig att det inte fanns en CPU-fläkt, och processorn blev helt sönderbränd! Som en erafaren datorskapare borde han märka det.
Nåväl, när han går tillbaka till butiken säger expediten; "Vem fan är så dum att han inte lägger med en fläkt?!" *Tittar på listan* "Oj, det var ju jag..." (face turning red)
*Off topic
Skar av vänster långfingertopp på slöjden med en skalpell i höstas. Slant med skiten.. Aj.