Verktyg Visningsval
2012-03-24, 19:34   #1

Xytoo

Medlem

Registrerad: feb 2012

Datorn fryser pga router (Video)

NU vill jag verkligen gå till botten med detta... laggandet har slutat lite på sista tiden men det är där ibland..

vill bli av med det och alla säger att det är min data men direkt jag tar en annan router så slutar det.. och det kan hända över allt när jag bara tex bytar låt, går in på en hemsida men det händer ca 1-3 gånger i timmen om jag bara surfar runt men spelar jag css händer det oftare..

men om jag spelar något som inte kräver internet så mycket så händer det inte, hjälp plz!

Dir-635

Dir-600

Dir-635 (Offline spelning)

Visa nu hur data kunniga ni är !

Kan även tillägga att det bara händer på min dator av ca 5 datorer/mobiler och det händer inte på mina kompisars datorer när vi lanar bara min med den (Dir-635) routern

Det försvinner om jag kör kabel men då jag har 15 meter till routern och den är på andra sidan lägenheten så blir det jobbigt..

Och bara ibland när det kommer en ny windows uppdatering så hänger sig datorn helt så du får tvångsavstänga den sen starta den och snabbt installera uppdateringen innan datorn hänger sig igen, Händer kanske 1 gång i månaden :/

Edit: Om jag tex laddar ner något som backtrack elr något torrent så fryser den lika ofta som om jag bara surfar runt på hemsidor dvs 1-3 gånger timmen

Har samma SSID på båda routerna samma kryptering och samma lösen !

Senast redigerad av Xytoo 2012-03-24 klockan 19:43.
Xytoo är inte uppkopplad
2012-03-25, 04:29   #2

Devildoll

Medlem

Devildolls avatar

Plats: Hemma

Registrerad: okt 2005

Eftersom det bara är din data dator som strular så skulle jag prova andra nätverksdrivrutiner till den.
Se efter om du kan hitta några nyare att prova.

Låter lite konstigt att det skulle hänga sig på grund av nätverket exakt när du byter låt dock. ( förutsätter att du har låtarna lokalt på datorn )
På bilden där så har du däremot jävligt lite utrymme kvar på windowsdisken. skulle nog föreslå att du rensar upp alternativt ökar storleken på den partitionen.

Ett sista förslag är ju att du tar på dig uppgiften att dra en lankabel snyggt genom huset med lister och allt.
Speciellt då du verkar spelar shooters, så är det ju ganska puckat att lira trådlöst.
| HAF932 | i7 920 @ 3.7 GHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 3x2 GB DDR3 @ 1400 MHz | HD 7970 | ASUS Xonar ST | OCZ Vertex 3 MI 120 GB + 2x WD Black 640 GB @ raid 0 + 2x Samsung 500 GB @ raid 0 | Win7 Ultimate 64-bit |
Devildoll är inte uppkopplad Folding
2012-03-25, 11:28   #3

Xytoo

Medlem

Registrerad: feb 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Devildoll Visa inlägg
Eftersom det bara är din data dator som strular så skulle jag prova andra nätverksdrivrutiner till den.
Se efter om du kan hitta några nyare att prova.

Låter lite konstigt att det skulle hänga sig på grund av nätverket exakt när du byter låt dock. ( förutsätter att du har låtarna lokalt på datorn )
På bilden där så har du däremot jävligt lite utrymme kvar på windowsdisken. skulle nog föreslå att du rensar upp alternativt ökar storleken på den partitionen.

Ett sista förslag är ju att du tar på dig uppgiften att dra en lankabel snyggt genom huset med lister och allt.
Speciellt då du verkar spelar shooters, så är det ju ganska puckat att lira trådlöst.
Oj sorry är van att skriva data menar dator ofc

okej kan se om det finns några andra

nej asså den kan hänga sig precis när som,igår ikväll när jag starta en spotify lista stängde locket så står ju bara spotify igång och efter ca 5 min så bara hackar det i någon sec sen slutar det igen så jag behöver inte ta mycket internet för att det ska frysa och inte mycket prestanda av datorn

Ja jag vet att det är rätt lite ska köpa mig en extern hårddisk och ha allt på den

Kabel är inget alternativ isf får jag väll köra på den gammla routern och vänja mig vid att det bryts på alla datorer ibland
Xytoo är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb