Permalänk
Medlem

HP dator, batteri laddar inte

Hej!

Jag har en gammal arbetsdator som skall användas under en kort tid. Men batteriet laddar inte utan står bara "Battery #1 :0% available (plugged in, not charging)"

Är batteriet slut eller är de några inställningar? Installerade nämligen in W7 på datorn nyss men har försökt leta i boot options eller på power options men hittar ingenting. Satte även datorn i "sömnläge" för att se om den laddade då men ingenting.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

hejsan, har tyvärr inte något svar till dig men bumpar upp tråden då jag själv lider utav samma problem, en HP dator som inte laddas. Jag är för tillfället i Italien och batteriet på datorn ( HP Pavilion dv6, köpt för enbart 3 veckor sedan) dog när jag kollade på film på flyget ner. När jag kom fram till hotellet insåg jag att jag hade glömt konverteraren till uttaget hemma och jag kunde inte ladda datorn förens jag hade varit och köpt en ny konverterare en dag senare. Batteriet hann gå ner till 0000000 % och nu när jag försöker ladda den så säger den att den inte kan laddas. 0% ansluten med laddar ej.

Någon som har tips på hur man löser detta då jag antar att batteriet ej har dött pga för många laddningar i och med att jag inte haft datorn särskilt länge.

Har hört att man ska koppla ur batteriet och lägga det i kylen, funkar detta? Eller har ni proffs några andra knep för att väcka liv i ett batteri som fortfarande är nytt?? Peace // Schwimp

Permalänk
Medlem

testa och ha datorn helt avstängd med laddaren i och låt den vara i en timme eller två det kan väcka liv i den gjorde detta med en kompis laptop där han inte laddat batteriet på fyra månader det var tomt också

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Är det HP kan ni pröva HPs batteritestarprogram. Se vad den säger och skicka på garanti