Är det NORMALT att behöva kriga för sitt egna batteri av en seriös dataservice?
JA 1 33.33 %
NEJ 2 66.67 %
Flervalsomröstning. Antal röster: 3. Du får inte rösta i den här omröstningen

Verktyg Visningsval
2012-04-18, 03:36   #1

zuttie

Medlem

Plats: Norrköping

Registrerad: apr 2012

Hjälp HP Pavilion Entertainment stängs av bara jag lyfter datorn lite grann! m.m

Hej, mitt problem är att jag för det första har riktigt hett temperament, speciellt när man precis hämtat ut en laptop från en lokal dataservice som ska föreställa sig vara seriösa! Har en HP Pavilion entertainment pc, har inte kollat mer exakt modell, men det är en Pavilion med AMD Turion64 x2 mobile technology med en hdd på 250GB, 960(?)ram och ett Nvidia Geforce 7150M/nForce630m Grafikkort. Detta är ett begagnat köp jag gjort, hämtade ut datorn som skulle då vara reparerad och klar från den så kallade seriösa dataservicen(ursäkta är så förbannad). För det första fick jag kriga för att få batteriet till laptopen, då dem påstod att det inte satt något batteri i när den lämnades in, vilket det gjorde. 10 minuter innan stängningsdags gick jag tillbaks med datorn för de ville se datorn för att ens kunna ha en chans att få tillbaka batteriet! Nu till problemen. De säger att de bytt grafikkortet, eftersom det gick helt plus att skärmen var sprucken så de har tydligen bytt skärm också, duktigt att repa den också. skitsamma! Nu är det så att datorn vägrar att starta när jag har batteriet i, dioden lyser inte ens när jag har batteriet i och datorn avstängd. Det fungerade EN GÅNG dock, sen stängdes datorn HELT AV efter att jag installerat programvaran till mitt mobila bredband. Så nu sitter jag med laddaren i utan batteri för att kunna sitta här och skriva. SEN TILL PROBLEM NR2: om jag bara lyfter laptopen lite grann eller vinklar den på det sättet att jag lyfter den från pekdonens sida och lyfter den max 7cm upp, så STÄNGS DATORN AV IGEN. Verkar som det verkligen tar musten ur den då den behöver 5-7 minuter för att den ska reagera på ON/OFF knappen. Snacka om att det blir ett återbesök vid öppningstid! Vad HAR DOM GJORT MED MIN DATOR? Tacksam för alla svar, och ursäkta brevet men jag har svårt att inte visa min ARGHET på detta. Får jag ingen hjälp och blir det tjafs på servicen, då återkommer jag med företagsnamnet så kan jag skriva en ännu längre tråd, kanske kan till och med få hjälp av snälla människor härifrån att hänga ut sådana typer som vill rent utsagt BLÅSA SINA KUNDER. MVH Arre
zuttie är inte uppkopplad
2012-04-18, 05:06   #2

hppazzo

Medlem

Plats: Örebro

Registrerad: jul 2009

Trist att det inte gick så bra med datorn. Det råkar slumpa sig att jag var inne på HP´s hemsida idag för att kolla efter uppdaterade drivrutiner till min egen HP Pavilion DV6 (inte samma riktigt samma som din). Såg att det fanns en uppdatering som skulle skydda hårddisken om datorn skulle få sig en smäll.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/s...40091&sw_lang=
"Paketet innehåller HP ProtectSmart-programvara för hårddiskskydd för de notebook-modeller och operativsystem som stöds. HP ProtectSmart-programvaran för hårddiskskydd skyddar hårddisken genom att "parkera skrivhuvudena" om du råkar tappa notebook-datorn eller om den får ett plötsligt slag av något annat föremål. "

Valde att inte installera den själv då det kändes synnerligen onödigt för mig då jag sällan flyttar datorn. Kan de ha gjort en uppdatering av dina drivrutiner (både till det nya grafikkortet, skärmen och lite annat) utan din vetskap? Är du säker på att du ens fått tillbaka rätt batteri till datorn? Kan förstås vara så att någon eller flera kontakter sitter lite dåligt eller inte alls, som gör att problemen uppstår. Det lär de ju upptäcka när de öppnar den ingen och rättar till problemet.

Hoppas att det löser sig.

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Senaste privatannonserna

Prylar säljes, köpes, bytes och skänkes

Skänkes
Sök jobb