Permalänk
Medlem

Ingen display efter skärmbyte

Hej!

Jag bytte skärmen på en laptop häromdagen efter att den blivit trampad på.

Har jobbat som PC-tekniker för DELL så är inte helt otekniskt när det kommer till att skruva i laptop.

Men iaf, jag skruvade isär den, lossade skärmen, kopplade ur den gamla och kopplade in den nya. Startade upp skärmen och datorn, och fick bild. MEN.. Sen skruvade jag ihop datorn, och får ingen bild. Har provat byta tillbaka till den gamla skärmen men får ingen bild på den heller.

Datorn starta och funkar "som den ska", iaf då jag har en extern skärm inkopplad till den.

Någon som har NÅGON idé på vad F* det kan vara för fel?

Permalänk
Medlem

Anslutit både ström och skärm, bytt inverter?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

Jag provade som sagt byta tillbaka till den gamla skärmen, och har samma fel.

Men vad menar du med inverter?

Det är en Compaq 615

Permalänk
Medlem

Vad jag menar med inverter? Strömförsörjningskomponenten till CCFL. Den kan trots alt vad trasig då laptopen utsatts för kraftig mekanisk påverkan.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Skrivet av gigimupp:

Jag provade som sagt byta tillbaka till den gamla skärmen, och har samma fel.

Men vad menar du med inverter?

Det är en Compaq 615

Finns gott om trådar härinne redan som belyser inverterproblem, så kolla runt lite om du som ex? pc tekniker behöver fördjupa dig i detta.

Permalänk
Medlem

Nybörjare undrar om INVERTER

Hej
Jag misstänker att jag har samma problem. Jag plockade isär min laptop häromdagen men sen när jag skruvade ihop den var skärmen helt svart. Jag vill gärna testa att bytta inverter men jag undrar var man kan köpa en inverter till en compaq presario V6000.

Permalänk
Skrivet av mantia:

Hej
Jag misstänker att jag har samma problem. Jag plockade isär min laptop häromdagen men sen när jag skruvade ihop den var skärmen helt svart. Jag vill gärna testa att bytta inverter men jag undrar var man kan köpa en inverter till en compaq presario V6000.

Tetsade att googla på: compaq presario V6000 new inverter, med bra resultat...

Permalänk
Medlem

Konverter och prisskillnader

Skrivet av Pax Vobiscum:

Tetsade att googla på: compaq presario V6000 new inverter, med bra resultat...

Jag tänkte bara att någon kanske hade ett tips om en bra webbsida, men jag följde ditt råd och hittade ett par sidor. Det var en stor prisskillnad mellan dem och SUPDI var den billigaste jag hittade. Samtidigt undrar jag hur mycket man ska egentligen betala för en inverter:

http://www.supdi.com/as0231721c1-431391001-pavilion-dv9500-dv9000-p-5063.html