Asus K53SV-SX130V - Bytt ut DVD mot SATA

Permalänk
Medlem

Asus K53SV-SX130V - Bytt ut DVD mot SATA

Hej!

Jag köpte en sata-släde på ebay som skulle passa i min dator, vilket den även gjorde utan problem.
så jag jag tog ut dvd-släden och satte in en 750gb 2,5" sata hdd (datorns orginal hdd) istället för min dvdläsare. (har en 60gb ssd som systemdisk)

förut så installerade jag alla min spel ( steam, wow, sc2, diablo beta osv antingen på min USB 2.0 hårddisk eller på min fileserver (gigabitnätverk)
vilket resulterade i långa laddningstider och att de känns allmänt krångligt att ha dom installerade på extern källa.

nu till problemet:

har nu installerat alla spel på hårddisken jag satte i släden, men när jag spelar dom så fryser allt i ca 2sekunder var 2-3 minut eller oftare. och det är likadant på alla spel, så de har ingen betydelse vilket jag spelar, det beter sig likadant ändå.
jag blir inte klok på varför det beter sig på det viset, så jag hoppas någon av er har svar på problemet. är säkert en jättelätt inställning men har absolut ingen aning.

Mvh

Visa signatur

*Signatur raderad av Aser: olämplig se §1*

Permalänk
Medlem

bump

Visa signatur

*Signatur raderad av Aser: olämplig se §1*

Permalänk

Det här kommer inte hjälpa dig överhuvudtaget men jag undrar bara hur du öppnade datorn för att komma åt insidan. Den har ju ingen "servicelucka" som vissa datorer har.

Permalänk
Medlem

Det enda som behövs göras är att klicka bort tangentbordet, vilket är väldigt enkelt. själva "installationen" av sata släden tog ca 5 min.

hoppas någon annan har teori om varför den beter sig som den gör..

Mvh

Visa signatur

*Signatur raderad av Aser: olämplig se §1*