Verktyg Visningsval
2012-07-09, 22:07   #1

Masken_Gurra

Medlem

Registrerad: jul 2012

Fabriksåterställning Toshiba Satellite

Hej
Jag har en Toshiba Satellite som jag vill fabriksåterställa. Jag har gjort det förut (utan CD) men har glömt hur jag gjorde.

Efter att ha googlat så läste jag instruktionerna på flera hemsidor och dom sa "tryck på F8/F10/F12 när datan startas, klicka på reparera dator, klicka på fabriksåterställning". När jag klickar på reparera dator så hittar jag dock inte någon fabriksåterställning.

CDn ligger nog djupt inne i källaren eller uppe på vinden någonstanns och att hitta den är nog ganska omöjligt. Jag är absolut inget datasnille så tänk på det när ni svarar.

Tack för hjälpen!
Masken_Gurra är inte uppkopplad
2012-07-10, 09:25   #2

KiWo

Medlem

KiWos avatar

Plats: Stockholm (Sundbyberg)

Registrerad: maj 2005

Vad finns det för alternativ när du klickat på "Reparera dator" då? Låter ju som att du är på rätt väg

Stationär dator - Microsoft Surface RT - Asus G73-SW - XBOX 360 Slim JTAG - Nokia Lumia 800
KiWo är inte uppkopplad
2012-07-11, 15:06   #3

Masken_Gurra

Medlem

Registrerad: jul 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av KiWo Visa inlägg
Vad finns det för alternativ när du klickat på "Reparera dator" då? Låter ju som att du är på rätt väg
Det finns typ "Gör en systemåterställning till en kopia du skapat" (eller nått i den stilen) och sen 4-5 random alternativ för typ om datorn inte kommer in på Windows och annat mumbo jumbo. "Gör en systemåterställning till en kopia du skapat" är det närmsta en Fabriksåterställning jag kommer, testat klicka på den men jag har ju inte skapat något kopia på systemet (kommer dock göra det det första jag gör när jag återställt datorn så att jag slipper detta nästa gång).
Masken_Gurra är inte uppkopplad
2012-07-12, 12:01   #4

KiWo

Medlem

KiWos avatar

Plats: Stockholm (Sundbyberg)

Registrerad: maj 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Masken_Gurra Visa inlägg
Det finns typ "Gör en systemåterställning till en kopia du skapat" (eller nått i den stilen) och sen 4-5 random alternativ för typ om datorn inte kommer in på Windows och annat mumbo jumbo. "Gör en systemåterställning till en kopia du skapat" är det närmsta en Fabriksåterställning jag kommer, testat klicka på den men jag har ju inte skapat något kopia på systemet (kommer dock göra det det första jag gör när jag återställt datorn så att jag slipper detta nästa gång).
Då borde det ju finnas något program i Windows för att skapa återställningsskivor.

Stationär dator - Microsoft Surface RT - Asus G73-SW - XBOX 360 Slim JTAG - Nokia Lumia 800
KiWo är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb