Fabriksåterställning Toshiba Satellite

Permalänk

Fabriksåterställning Toshiba Satellite

Hej
Jag har en Toshiba Satellite som jag vill fabriksåterställa. Jag har gjort det förut (utan CD) men har glömt hur jag gjorde.

Efter att ha googlat så läste jag instruktionerna på flera hemsidor och dom sa "tryck på F8/F10/F12 när datan startas, klicka på reparera dator, klicka på fabriksåterställning". När jag klickar på reparera dator så hittar jag dock inte någon fabriksåterställning.

CDn ligger nog djupt inne i källaren eller uppe på vinden någonstanns och att hitta den är nog ganska omöjligt. Jag är absolut inget datasnille så tänk på det när ni svarar.

Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Vad finns det för alternativ när du klickat på "Reparera dator" då? Låter ju som att du är på rätt väg

Permalänk
Skrivet av KiWo:

Vad finns det för alternativ när du klickat på "Reparera dator" då? Låter ju som att du är på rätt väg

Det finns typ "Gör en systemåterställning till en kopia du skapat" (eller nått i den stilen) och sen 4-5 random alternativ för typ om datorn inte kommer in på Windows och annat mumbo jumbo. "Gör en systemåterställning till en kopia du skapat" är det närmsta en Fabriksåterställning jag kommer, testat klicka på den men jag har ju inte skapat något kopia på systemet (kommer dock göra det det första jag gör när jag återställt datorn så att jag slipper detta nästa gång).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masken_Gurra:

Det finns typ "Gör en systemåterställning till en kopia du skapat" (eller nått i den stilen) och sen 4-5 random alternativ för typ om datorn inte kommer in på Windows och annat mumbo jumbo. "Gör en systemåterställning till en kopia du skapat" är det närmsta en Fabriksåterställning jag kommer, testat klicka på den men jag har ju inte skapat något kopia på systemet (kommer dock göra det det första jag gör när jag återställt datorn så att jag slipper detta nästa gång).

Då borde det ju finnas något program i Windows för att skapa återställningsskivor.