Din laptop har med största sannolikhet en SLIC table i BIOS, så det enklaste är väl att bygga en SLP-installationsskiva (dvs en sådan "föraktiverad" skiva FlippyBoy snackar om), så slipper du ens fundera på det där med keys eller aktivation. Kan tänka mig att den skivan du redan har är en SLP-skiva, men de man får från tillverkaren brukar ju vara fullproppade med en massa bloatware man inte vill ha på datorn, så de brukar vara bäst att låta bli att använda.
Vad du behöver är
nLite, en Windowsskiva att ta de grundläggande installationsfilerna från (den du fick med datorn funkar säkerligen), och oembiosfilerna för din datortillverkare. Passa även på att slipstreama SP3. Orkar du kan du slipstreama hotfixes och drivers också.
I praktiken så ingick en windowslicens med köpet av din dator, så du är berättigad att köra XP på den, men jag vill inte gambla på att forumadministrationen har koll, så jag postar inga länkar till oembiosfilerna. Ett bra sökargument för Google kunde vara "oembios repository" eller nåt sånt. Alternativt kan du plocka dem från din nuvarande installation.
Det kan också vara en idé att gå igenom alla settings också och ställa in det så OS:et blir som du vill ha det redan från installation. Du kan också slänga ut onödiga systemkomponenter du aldrig använder, typ den förbannade sökassistenten, IE, osv. Akta dig dock för att slänga ut aktivationsprylarna och OOBE, trots att du bygger en SLP-installation kan det bli problem om du ändrar hårdvaran nångång. Rör du inte inställningarna alls får du en skiva med mer eller mindre samma struktur som en originalskiva.