Nytt i forumet
Senaste privatannonserna
Prylar säljes, köpes, bytes och skänkes
| 2012-09-15, 00:21 | #1 |
Splinter SnakeMedlem Plats: Stockholm Registrerad: jul 2007 |
Inget ljud via HDMI på speciell TV
Hejsan!
Har använt min laptop för att se på film i vardagsrummet via HDMI och det har fungerat utmärkt. I dag fixade jag min 50" som varit paj ett tag, det var 7 kondensatorer som jäst, efter att jag bytt dessa fungerade aset direkt! Smällde upp skiten på väggen, satte in högtalarna och kopplade in datorn som jag använt i flera veckor för filmtittande. Inget ljud. Dödstyst. Kopplar då in Xboxen (med HDMI), kommer ljud direkt ur högtalarna. Snor farsans laptop, sätter på ett klipp på youtube och sätter in HDMI, ljudet ändras direkt till TVns högtalare. Sätter in min laptop och det är tyst som i graven. Installerat om ljudkortet och grafikkortet. Datorn är en Acer 4820TG. Vad kan det vara? När jag sätter "AMD HDMI Output" på "Set default" är den en grön stämpel för att det ska fungera, men inget ljud kommer. Sätter allt annat på disable, ingen skillnad. Jag har testat allt jag kan komma på och jag börjar få slut på idéer. Någon som har något förslag att komma med? |
|
|
| 2012-09-16, 01:23 | #2 |
EvilWordMedlem Plats: Kinna Registrerad: jan 2012 |
kolla i alternativ för volymkontroll där kan du kolla vilka ljud som går till TV.
GPU:Gigabyte GTX 670 3x WF|CPU:3570K@4.2Ghz|MB:MSI Z77A-S01|Chassi:Define R4|SSD:Samsung 830 128GB|PSU:HX650|CPU kyl.:H100i+Vortex CF-V12S|RAM:VENGEANCE 8GB|HDD:1TB WD RE4|Mobil:Note 2 fraktfritt Citera för svar | Jag behöver inte titta på en Video i slowmotion efter jag såg den i vanlig hastighet, jag är inte blind..... |
|
|
| 2012-09-16, 01:45 | #3 |
HikiSprayMedlem Plats: Åland Registrerad: maj 2009 |
Citat:
| 2012-09-16, 03:29 | #4 |
Splinter SnakeMedlem Plats: Stockholm Registrerad: jul 2007 |
Citat:
Citat:
När jag trycker Kontrollpanelen > Ljud > *högerklickar på enheten* och väljer "test" kommer det ljud från både högtalaren och 3,5mm-uttaget (när man testar dessa) men när man försöker göra samma sak med TV:n kommer en ruta upp som säger "This device is being used by another application. Please close any devices that are playing audio to this device and then try again." Argh. |
|
|
Redaktionens senaste nyhetsrubriker
Prylar säljes, köpes, bytes och skänkes