Permalänk
Medlem

MSI GT780R börjar lagga :o

Tjena!
Har en MSI GTR780R och har haft den i snart 1 år, har fungerat hyfsat bra tycker jag, fick köpa mig en kylplatta till den bara för den dog ibland så det verkade vara överhettning
Men nu har det börjat krångla igen, jag spelar nämllgen League of Legends och det börjar ibland lagga för mig efter 15-20 minuter spelande, och det är ju inte alls ett krävande spel, jag hade en 2 år gammal stationär innan och det flöt på hur bra som helst på den så en ny bärbar "gamingdator" för 13k kr borde ju klara av det rätt enkelt, så jag tänkte kolla om någon vet något fel som det kan vara, tex om man kan skaffa något program som rensar upp datorn och kanske gör den snabbare igen eller liknande.

Kan lägga till att jag kör inte alls på dem högsta effekterna eller liknande i spelet utan ligger på medium på allt.

Tacksam för lite hjälp

/Erik

Permalänk
Medlem

Har du uppdaterat drivrutinerna?

Permalänk

Garanterat att du har samlat en hel del damm i den då den bara dog av överhettning som du skrev. öppna upp bakstycket och blås rent allt på damm och även lufthålen vid sidorna med tryckluft.

kolla även efter senaste drivrutinerna till grafikkortet.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).